FANDOM

Delfina Crimpczarownica nieznanego statusu krwi, która była jednym z najpopularniejszych krawców w Londynie, około XV wieku. Wymyśliła zaklęcie tnące, znane jako Diffindo, by ułatwić sobie pracę.

Biografia Edytuj

W XV wieku, była jedną z najpopularniejszych londyńskich krawcowych. Jej suknie były tak piękne, że wszyscy konkurenci w branży, jej zazdrościli. Każdego dnia jej popularność i bogactwo rosły.

Aby ułatwić cięcie tkanin i nici wynalazła zaklęcie Diffindo, znacznie dokładniejsze od starych zaklęć, które paliły, lub rwały materiał. Ze względu na częste w tamtych czasach, prześladowania czarodziejów Dalfine udawała mugola, ale jej ogromny sukces był powodem licznych podejrzeń.

Jeden z jej mugolskich konkurentów, Snickerton w przebrał się za pracownika Delfiny by udowodnić, że jest czarownica. Jadnak po kilku tygodniach zauważył, że jedynym dowodem był brak nożyczek w jej pracowni. Mając nadzieję, że przyłapie krawcową na czarowaniu, schował się w aksamicie i dopiero wtedy zobaczył jak kobieta używa różdżki. Następnego dnia zebrał grupę mężczyzn by ją aresztować.

Madame Crimp zaskoczona, nie dała rady wyjaśnić braku nożyczek, więc została związana by nie rzuciła na nich uroku. Gdy po kilku godzina poszukiwań, mężczyźni nic nie znaleźli, zaczęli wątpić w to co mówi Snickerton.

Delfina poprosiła ich by ją rozwiązali, bo musi się podrapać po brodzie, na której miała brodawkę. Mężczyźni nie widząc w tym zagorzenia, zgodzili się. Jednak gdy dotknęła brodawki ukazała się ukryta w niej różdżka. Czarownica szybko chwyciła worek złota i deportowała się, po czym nigdy jej już nie widziano w Londynie.

Od tego czasu wszystkie ubrania wytworzone przez Snickertona zostały tajemniczo pocięte, a według legendy krawiec do końca życia widział goniącą go parę, wielkich nożyczek.

Etymologia Edytuj

  • Delfina to polskie imię pochodzące od słowa delfin.

Występowanie Edytuj