FANDOM

Departament Magicznych Wypadków i Katastrof (ang. Department of Magical Accidents and Catastrophes) — jeden z departamentów Ministerstwa Magii. Jest odpowiedzialny za naprawienie przypadkowego magicznego uszkodzenia. Korneliusz Knot był niegdyś zastępcą dyrektora tego departamentu. Znajduje się na trzecim poziomie Ministerstwa Magii.

Oddziały Edytuj

Czarodziejskie Pogotowie Ratunkowe Edytuj

Zespół czarownic i czarodziejów, którego zadaniem jest poprawienie błędów w magii t.j. zepsute mikstury czy zaklęcia. Błędy te są zazwyczaj spowodowane przez niedoświadczonych czarodziejów i czarownice, którzy nie nauczyli się jeszcze kontrolować magii.

Pogotowie to zareagowało w 1993 r., kiedy Harry Potter przypadkowo nadmuchał swoją ciotkę Marge. Zespół ściągnął ją na ziemie, odwrócił zaklęcie i zmodyfikował jej pamięć by zapomniała o tym incydencie. Prawdopodobnie modyfikacją pamięci zajęli się Amnezjatorzy.

Kwatera Główna Amnezjatorów Edytuj

Kwatera Główna Amnezjatorów jest ich głównym biurem.
Arnold Peasegood, on jest amnezjatorem...
— Artur Weasley do Harry'ego i Hermiony na Mistrzostwach Świata w Quidditchu
Modyfikację pamięci może przeprowadzić każdy czarodziej poprzez zaklęcie Obliviate. Nie jest to zalecane. Amnezjatorzy są profesjonalistami, a Ci, którzy nie są doświadczeni w korzystaniu z Obliviate mogą zaszkodzić innym i sobie.

Jednym z takich przypadków był pisarz i były profesor w Hogwarcie, Gilderoy Lockhart, który próbował wymazać pamięć Harry'ego Pottera i Rona Weasleya. Zaklęcie obróciło się na niego, kiedy próbował rzucić czar używając złamanej różdżki.

Komitet Łagodzenia Mugoli Edytuj

Komitet ten wymyśla wymówki dla mugoli, kiedy stanie się coś dziwnego, co mogłoby wydać czarodziejów.

Na przykład kiedy Peter Pettigrew zabił dwunastu przypadkowych mugoli i zniszczył ulice miasta ogromnym wybuchem podczas sprzeczki z Syriuszem Blackiem, wielkie szkody Komitet wyjaśnił jako wybuch lokalnej instalacji gazowej.

Znani pracownicy Edytuj

Występowanie Edytuj