FANDOM

Departament Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów (ang. Department of International Magical Cooperation) — jeden z departamentów Ministerstwa Magii, zajmujący się kontaktami i współpracą czarodziejów w różnych krajach. Został założony przez Artemizję Lufkin, Minister Magii w latach 1798-1811. Jest odpowiednikiem mugolskiego ministerstwa spraw zagranicznych.

Departament zajmował się szeroko rozumianą współpracą między czarodziejami z różnych krajów np. ustaleniem wspólnych wytycznych dotyczących międzynarodowego handlu - w 1994 roku pracował nad jednolitą grubością kociołków mającą obowiązywać na terenie całego świata. Departament zajmował się też interpretowaniem prawa międzynarodowego oraz pomagał przy organizacji imprez z udziałem czarodziejów z różnych krajów. W 1994 roku wraz z Departamentem Magicznych Gier i Sportów kierował prawidłowym przebiegiem Mistrzostw Świata w Quidditchu, które odbywały się w Anglii. Niedługo później, departament pracował również nad organizacją Turnieju Trójmagicznego, który gościła Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.

Części departamentu Edytuj

Departament znajduje się na piątym poziomie Brytyjskiego Ministerstwa Magii.

Znani pracownicy Edytuj

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj