Zegar.png Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Nekomimi97

Departament Przestrzegania Prawa Czarodziejów (ang. Department of Magical Law Enforcement) — największy i zarazem najprawdopodobniej najważniejszy wydział w Ministerstwie Magii. Zajmował się ściganiem i wymierzaniem kary czarodziejom, którzy wbrew prawu użyli czarów. W większości jego pracownicy łapali czarnoksiężników, w tym: śmierciożerców i szmalcowników. Wszystkie inne wydziały podlegały pod ten departament – wyjątek stanowił Departament Tajemnic.

Mugolskim odpowiednikiem tego departamentu w Wielkiej Brytanii jest Home Office. W Polsce jest to Ministerstwo Sprawiedliwości.

Lokalizacja departamentu

Departament Przestrzegania Prawa znajdował się na II poziomie w Ministerstwie Magii. Za rogiem od windy i dużymi dębowymi drzwiami mieściło się Biuro Aurorów. Było to duże, otwarte pomieszczenie, podzielone na małe kabiny, po jednej dla każdego aurora. Kolejne podwójne drzwi prowadziły do słabo oświetlonego i wyraźnie brudnego korytarza. Pomieszczenie na miotły znajdowało się na lewym końcu korytarza. Po prawej stronie natomiast znajdował się Urząd Niewłaściwego Użycia Produktów Mugoli. Było to niewielkie pomieszczenie z dwoma biurkami i przepełnionymi szafkami.

Urzędy departamentu

Biuro Aurorów

Siedziba aurorów, czyli czarodziejów, których zawód był niebywale niebezpieczny, a polegał na wyłapywaniu czarnoksiężników. Aurorzy byli doskonale wyszkoleni i znali zaawansowaną magię obronną. Aby w ogóle mieć szansę na podjęcie pracy, musieli zdać w stopniu bardzo dobrym, w Hogwarcie, takie przedmioty jak: Obrona przed Czarną Magią, Zielarstwo, Zaklęcia i uroki, Transmutacja oraz Eliksiry.

  • Aurorzy

Urząd Niewłaściwego Użycia Czarów

Występowanie

de2:Abteilung für Magische Strafverfolgung