Disambig.svg Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Dolina Godryka (ang. Godric's Hollow) — szesnasty rozdział książki Harry Potter i Insygnia Śmierci. Trwa od strony 322 do 340.

Postacie, które wystąpiły[edytuj | edytuj kod]

Postacie wspomniane[edytuj | edytuj kod]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Śmierć będzie ostatnim wrogiem, który zostanie zniszczony.
— Słowa wyryte na grobie Lily i Jamesa Potterów[źródło]

Po odejściu Rona Hermiona jest zrozpaczona, często płacze po nocach. Zaś Harry jest zły na przyjaciela. Jednak oboje są świadomi, iż muszą kontynuować dalej swoje poszukiwania. Pewnego dnia dziewczyna przeglądając Baśnie Barda Beedle'a, znajduje dziwny znak. Harry widząc go przypomina sobie, że widział go już na ślubie Billa i Fleur. Nosił go na szyi Ksenofilius Lovegood. Chłopak od Wiktora Kruma dowiedział się, iż ten znak jest znakiem Grindelwalda. Przyjaciele postanawiają odwiedzić Dolinę Godryka. Chłopak dowiaduje się, że Godryk Gryffindor wywodzi się z Doliny. Ich celem jest odnalezienie Bathildy Bagshot, u której (według dziewczyny) Dumbledore mógł ukryć Miecz Gryffindora. Po kilku dniach przygotowań, przyjaciele pod postacią mugolskiego małżeństwa w średnim wieku odwiedzają Dolinę. Jak się okazuje odwiedzają miejsce narodzin chłopaka 24 grudnia w Wigilię Bożego Narodzenia. Wędrując po cmentarzu w poszukiwaniu nagrobku Potterów, natrafiają na wiele znajomych nazwisk. Harry przy pomocy Hermiony składa na grobie rodziców wieniec z ciemiernika.

Poprzednik
Zemsta goblina
Rozdziały książki „Harry Potter i Insygnia Śmierci” Następca
Sekret Bathildy