FANDOM

Domhnall Glesson (ur. 12 maja 1983 r. w Dublinie, w Irlandii) — irlandzki aktor, który wcielił się w rolę Billa Weasleya w pierwszej i drugiej części filmowej adaptacji Harry'ego Pottera i Insygniów Śmierci. Jego ojcem jest Brendan Gleeson, który zagrał profesora „Szalonookiego” Moody'ego. Domhnall ma braci: Fergusa, Briana i Ruairi Gleesonów, zaś jego matka nazywa się Mary Gleeson. Przez długi czas pracował u boku swojego ojca Brendana przy ekranizacjach powieści o Harrym Potterze. Jednak nie były to jedyne filmy, w których wystąpił. Ma 185 cm wzrostu.

Filmografia Edytuj

Rok Film Rola
2011 Harry Potter i Insygnia Śmierci: część druga William Weasley
2010 Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza William Weasley

Ciekawostki Edytuj

250px-Domhnall

Domhnall Gleeson

  • Gdyby nie grał Billa Weasleya, chętnie wcieliłby się w rolę samego Lorda Voldemorta
  • Ulubione słowa, które wypowiedział podczas kręcenia filmów o Harrym Potterze to "Szalonooki nie żyje". Wywarły na nim wrażenie, ponieważ dotyczyły, postaci granej przez jego ojca[1].
  • Ślub Billa i Fleur był pierwszym ślubem, w którym uczestniczył aktor a i ten nie był prawdziwy[2].
  • Domhnall wystąpił w 2015 roku w siódmym epizodzie Gwiezdnych Wojen, w Przebudzeniu Mocy. Wcielił się on w generała Huxa[3] Tę samą postać zagrał w ósmym epizodzie - Ostatni Jedi.

Zobacz też Edytuj

Przypisy