FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w grach i parku tematycznym, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Dominic Maestroczarodziej nieznanego statusu krwi. Właściciel sklepu muzycznego w Hogsmeade. Uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie został przydzielony do jednego z czterech domów.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Dominic Maestro urodził się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Maestro, w 1932 roku lub wcześniej. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Dominica do jednego z czterech domów.

1943 rok Edytuj

W 1943 roku otrzymał jedną z szkolnych nagród[1].

Późniejsze życie Edytuj

W pewnym okresie swojego życia został właścicielem sklepu muzycznego.

Etymologia Edytuj

  • Imię Dominic pochodzi od łacińskiego Dominicus, które oznacza: pański, należący do Boga. Tradycyjnie dziecko urodzone w niedzielę otrzymywało te imię. Kilku świętych chrześcijańskich nosiło te imię, w tym XIII-wieczny założyciel zakonu Dominikanów. Była to forma czci, ku świętemu, gdzie po imię pojawiło się w Anglii. Obecnie używane jest głównie przez katolików.
  • Maestro zaś jest tytułem przyznawanym zwyczajowo dyrygentom, wirtuozom lub kompozytorom.

Ciekawostki Edytuj

Sklep Dominica

Witryna sklepu.

Występowanie Edytuj

Przypisy