Tylko z niewielkiej ilości drzew można wyprodukować dobrej jakości różdżki (podobnie jak mniejszość ludzi może praktykować magię). To wymaga lat doświadczenia aby wiedzieć, które z nich się nadają, choć praca jest łatwiejsza jeśli mieszkają w takich drzewach Nieśmiałki. One nigdy nie mieszkają w niemagicznych drzewach.
Garrick Ollivander[źródło]

Hogwarts1.gif

Drewno różdżkowe (ang. Wand wood) — różne rodzaje drewna, które stosuje się w konstrukcji różdżek. Do każdej jest dopasowany inny rdzeń magicznej substancji. Różdżki różnią się w zależności od długości od 7 cali do 18 cali, jak i sztywności, począwszy od "sprężystości"[1] do "twardości"[2].

Natura[edytuj | edytuj kod]

Każda różdżka jest wyjątkowa. Jej charakter zależy od specyfiki gatunku drzewa z jakiego jest wykonana i rdzenia pochodzącego od magicznego stworzenia. Ponadto każda różdżka, od momentu wybrania właściciela, zaczyna uczyć się z nim, jak i uczy swojego ludzkiego partnera[3].

Znane rodzaje drewna różdżkowego[edytuj | edytuj kod]

Rodzaj drewna Znani właściciele Różdżki Uwagi
Akacja Wspomniane tylko na Pottermore
Angielski dąb
Bagienny mayhaw
Bluszcz Mimo iż Garrick Ollivander nie korzystał z tego rodzaju drzewa, jego współpracownik z branży w Hogsmeade był znany ze sprzedaży różdżek z bluszczu i brzozy.
Brzoza
Buk 1991 roku Garrick Ollivander zaproponował różdżkę właśnie Harry'emu Potterowi, jednak ta nie wybrała go.
Cedr
Cis 1991 roku Garrick Ollivander zaproponował różdżkę właśnie Harry'emu Potterowi, jednak ta nie wybrała go.
Cyprys
Czarny Bez Czarna Różdżka
Czarny Orzech Wspomniane tylko na Pottermore
Czerwony dąb

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy