Harry Potter Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Harry Potter Wiki
Advertisement
Harry Potter Wiki
„Tylko z niewielkiej ilości drzew można wyprodukować dobrej jakości różdżki (podobnie jak mniejszość ludzi może praktykować magię). To wymaga lat doświadczenia aby wiedzieć, które z nich się nadają, choć praca jest łatwiejsza jeśli mieszkają w takich drzewach Nieśmiałki. One nigdy nie mieszkają w niemagicznych drzewach.”

Hogwarts1.gif

Drewno różdżkowe (ang. Wand wood) — różne rodzaje drewna, które stosuje się w konstrukcji różdżek. Do każdej jest dopasowany inny rdzeń magicznej substancji. Różdżki różnią się w zależności od długości od 7 cali do 18 cali, jak i sztywności, począwszy od "sprężystości"[1] do "twardości"[2].

Natura[]

Każda różdżka jest wyjątkowa. Jej charakter zależy od specyfiki gatunku drzewa z jakiego jest wykonana i rdzenia pochodzącego od magicznego stworzenia. Ponadto każda różdżka, od momentu wybrania właściciela, zaczyna uczyć się z nim, jak i uczy swojego ludzkiego partnera[3].

Znane rodzaje drewna różdżkowego[]

Rodzaj drewna Znani właściciele Różdżki Uwagi
Akacja Wspomniane tylko na Wizarding World
Angielski dąb
Głóg letni
Bluszcz Mimo iż Garrick Ollivander nie korzystał z tego rodzaju drzewa, jego współpracownik z branży w Hogsmeade był znany ze sprzedaży różdżek z bluszczu i brzozy. Również w Baguettes Magiques de Cosme Acajor sprzedawano różdżki z bluszczu.
Brzoza
Buk W 1991 roku Garrick Ollivander zaproponował różdżkę właśnie Harry'emu Potterowi, jednak ta nie wybrała go.
Cedr
Cis
Cyprys
Czarny Bez Czarna Różdżka
Czarny Orzech Wspomniane tylko na Wizarding World
Czerwony dąb
Heban W 1991 roku Garrick Ollivander zaproponował różdżkę właśnie Harry'emu Potterowi, jednak ta nie wybrała go.

Występowanie[]

Przypisy

Advertisement