FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w drzewie genealogicznym autorstwa J.K.Rowling i w filmie, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Druella Black (zd. Rosier) — czarownica czystej krwi, urodzona w latach 30. XX wieku, będąca członkinią rodziny Rosier; żona Cygnusa Blacka III, matka Bellatriks, Andromedy i Narcyzy Black, a także babcia Nimfadory Tonks, Delphini i Dracona Malfoya oraz prababcia Teddy’ego Lupina i Scorpiusa Malfoya. Miała również brata Rosiera oraz siostrzeńca Evana Rosiera.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Druella Black urodziła się w rodzinie czarodziejów czystej krwi – Rosier, w latach 30. XX wieku. Prawdopodobnie posiadała francuskie korzenie, jednak wychowywała się wraz z bratem w Wielkiej Brytanii. W jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła na ulicy Pokątnej. Odziedziczyła różdżkę lub kupiła ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Druellę do Slytherinu. Tam poznała swojego przyszłego męża, Cygnusa Blacka.

Późniejsze życie Edytuj

Jakiś czas po ukończeniu szkoły wyszła za mąż za czarodzieja czystej krwi, Cygnusa Blacka III. Mieli razem trzy córki: Bellatriks, Narcyzę oraz wydziedziczoną za ślub z mugolakiem Andromedę. W późniejszym czasie została również ciocią Evana Rosiera. Nieznane są dalsze losy Druelli Black.

Cygnus zmarł w 1992 roku. Druella prawdopodobnie zmarła wcześniej lub niedługo później, ponieważ żadna z jej córek nigdy o niej nie wspominała w późniejszych tomach serii.

Wygląd Edytuj

Helena Bonham Carter and the tree

Biorąc pod uwagę, że jej najmłodsza córka Narcyza, jako jedyna z sióstr Black nie przypominała wyglądem ojca, można zakładać, że blond włosy i błękitne oczy odziedziczyła po Druelli.

Etymologia Edytuj

Druella to imię pochodzenia germańskiego oznaczające elficką wizję. Możliwe, że było przekształceniem greckiego imienia Druzylla, które oznaczało owocny.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Najstarsza córka Bellatriks urodziła się gdzieś w 1951 roku, aby osiągnąć pełnoletność i wyjść za mąż, trzeba mieć przynajmniej siedemnaście lat, mało prawdopodobnie było, że zaszła ciążę w Hogwarcie.
  2. 2,0 2,1 Prawdopodobnie Narcyza po niej odziedziczyła wygląd.