Harry Potter Wiki (skrócone logo).png
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w drzewie genealogicznym autorstwa J.K.Rowling i w filmie, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Druella Black (zd. Rosier) — czarownica czystej krwi, urodzona w latach 30. XX wieku, będąca członkinią rodziny Rosier; żona Cygnusa Blacka III, matka Bellatriks, Andromedy i Narcyzy Black, a także babcia Nimfadory Tonks, Delphini i Dracona Malfoya oraz prababcia Teddy’ego Lupina i Scorpiusa Malfoya. Miała również brata Rosiera oraz siostrzeńca Evana Rosiera.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Druella Black urodziła się w rodzinie czarodziejów czystej krwi – Rosier, w latach 30. XX wieku. Prawdopodobnie posiadała francuskie korzenie, jednak wychowywała się wraz z bratem w Wielkiej Brytanii. W jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła na ulicy Pokątnej. Odziedziczyła różdżkę lub kupiła ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie[edytuj | edytuj kod]

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Druellę do Slytherinu. Tam poznała swojego przyszłego męża, Cygnusa Blacka.

Późniejsze życie[edytuj | edytuj kod]

Jakiś czas po ukończeniu szkoły wyszła za mąż za czarodzieja czystej krwi, Cygnusa Blacka III. Mieli razem trzy córki: Bellatriks, Narcyzę oraz wydziedziczoną za ślub z mugolakiem Andromedę. W późniejszym czasie została również ciocią Evana Rosiera. Nieznane są dalsze losy Druelli Black.

Cygnus zmarł w 1992 roku. Druella prawdopodobnie zmarła wcześniej lub niedługo później, ponieważ żadna z jej córek nigdy o niej nie wspominała w późniejszych tomach serii.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Helena Bonham Carter and the tree.jpg

Biorąc pod uwagę, że jej najmłodsza córka Narcyza, jako jedyna z sióstr Black nie przypominała wyglądem ojca, można zakładać, że blond włosy i błękitne oczy odziedziczyła po Druelli.

Etymologia[edytuj | edytuj kod]

Druella to imię pochodzenia germańskiego oznaczające elficką wizję. Możliwe, że było przekształceniem greckiego imienia Druzylla, które oznaczało owocny.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

  1. Najstarsza córka Bellatriks urodziła się gdzieś w 1951 roku, aby osiągnąć pełnoletność i wyjść za mąż, trzeba mieć przynajmniej siedemnaście lat, mało prawdopodobnie było, że zaszła ciążę w Hogwarcie.
  2. 2,0 2,1 Prawdopodobnie Narcyza po niej odziedziczyła wygląd.