FANDOM

1000px-Sybill Trelawney's second prophecy

Sybilla wypowiadająca przepowiednie

Druga przepowiednia Sybilli Trelawney (ang. Sybill Trelawney's second prophecy) — druga przepowiednia wypowiedziana przez jasnowidz Sybillę Trelawney. Dotyczyła ona powrotu Petera Pettigrewa do Lorda Voldemorta.

Powiedziała ją Harry'emu Potterowi w 1994 roku po lekcji wróżbiarstwa. Zarówno tę, jak i pierwszą przepowiednię Sybilla wypowiedziała będąc w stanie nieświadomości - po wypowiedzeniu poniższych słów nie pamiętała ich.

Treść przepowiedni Edytuj

TO SIĘ STANIE DZISIAJ. CZARNY PAN SPOCZYWA SAMOTNY, BEZ PRZYJACIÓŁ, PORZUCONY PRZEZ SWOICH WYZNAWCÓW. JEGO SŁUGA BYŁ UWIĘZIONY PRZEZ DWANAŚCIE LAT. DZISIAJ, PRZED PÓŁNOCĄ, SŁUGA ROZERWIE ŁAŃCUCHY I WYRUSZY W DROGĘ, BY POŁĄCZYĆ SIĘ ZE SWOIM PANEM. CZARNY PAN POWSTANIE Z JEGO POMOCĄ, JESZCZE BARDZIEJ POTĘŻNY I STRASZNY NIŻ PRZEDTEM. DZIŚ... PRZED PÓŁNOCĄ... SŁUGA... WYRUSZY... BY POŁĄCZYĆ SIĘ... ZE SWOIM... PANEM...
— Treść przepowiedni[źródło]

Przepowiednia dotyczyła ucieczki Petera Pettigrew i udzielenia pomocy Voldemortowi w odrodzeniu się.

Za kulisami Edytuj

To się stanie dzisiaj... w nocy... Ten, który sprzedał przyjaciół, który cuchnie śmiercią, rozerwie łańcuchy... Niewinna krew poleje się i sługa wyruszy połączyć się ze swoim panem...
— Filmowe proroctwo Sybilli Trelawney
  • W wersji filmowej Hermiona burzy się podczas lekcji wróżbiarstwa po tym, jak nieumyślnie została ośmieszona przez Trelawney. Wychodząc, strąca kryształową kulę ze stołu, a ta stacza się po klatce schodowej. Harry zauważa leżącą kulę po zajęciach i postanawia wrócić do klasy, aby ją zwrócić. W sali przypatruje się kuli, w której widzi odbicie szepczącego Syriusza Blacka, który wymawia imię Harry'ego, a następnie zostaje zaczepiony przez Trelawney będąca w transie. Właśnie w tym momencie kobieta wypowiada swoje drugie proroctwo. Ta wersja różniła się od książkowej.

Występowanie Edytuj

Poprzednik
Pierwsza przepowiednia Sybilli Trelawney
Przepowiednie Sybilli Trelawney Następca
brak