Disambig.svg Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Dwór Malfoya (ang. Malfoy Manor) — dwudziesty trzeci rozdział książki Harry Potter i Insygnia Śmierci. Trwa od strony 461 do 491.

Postacie, które wystąpiły[edytuj | edytuj kod]

Postacie tylko wspomniane[edytuj | edytuj kod]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Harry, Ron i Hermiona zostają osaczeni przez szmalcowników. Spotykają Deana Thomasa oraz goblina Gryfka, którzy również zostali schwytani. Szmalcownicy znajdują w ich namiocie miecz Gryffindora i rozpoznają ich. Przyjaciele zostają pojmani i przetransportowani do dworu Malfoyów. Lucjusz Malfoy jest niezwykle podekscytowany wizją odzyskania łask u Lorda Voldemorta, jednak jego szwagierka, Bellatriks, studzi jego zapał. Jest przerażona, gdy widzi miecz. Torturuje Hermionę w celu zdobycia informacji skąd mają miecz Gryffindora. Harry i Ron zostają uwięzieni się w piwnicy domu, gdzie spotykają Lunę Lovegood oraz pana Ollivandera. W piwnicy niespodziewanie zjawia się Zgredek i pomaga im, deportując z niej Lunę, pana Ollivandera oraz Deana Thomasa. Harry'ego znowu boli blizna i tym razem ma wizję, w której Voldemort znajduje w mrocznym więzieniu jakiegoś starego czarodzieja. Potter domyśla się, że jest to ów złodziej, który wcześniej ukradł Gregorowiczowi Czarną Różdżkę. Później Harry i Ron ratują Hermionę oraz goblina Gryfka, przy czym pomaga im Zgredek. Podczas deportacji z dworu Malfoya Zgredek zostaje trafiony sztyletem Bellatriks Lestrange. Skrzat domowy umiera.

Poprzednik
Insygnia Śmieci
Rozdziały książki „Harry Potter i Insygnia Śmierci” Następca
Wytwórca różdżek