FANDOM

Dyniowe grządki (ang. Rubeus Hagrid's pumpkin patch) — grządki będące własnością Rubeusa Hagrida, gajowego Hogwartu, znajdujące się za chatką Hagrida na błoniach Hogwartu.

To tutaj Hagrid co roku hodował olbrzymie dynie na szkolne święto w Noc Duchów w dniu 31 października. Z dyni wykrawano zwykle latarnie, które zaczarowane unosiły się pod sufitem Wielkiej Sali lub na korytarzach szkolnych.

Ron Weasley i Harry Potter przechodzili koło grządek po tym jak uciekli z Zakazanego Lasu po rozmowie z Aragogiem 24 maja 1993 roku[1].

W roku szkolnym 1993–1994 Hagrid przywiązał hipogryfa Hardodzioba koło grządki dyniowej w oczekiwaniu na jego wyrok śmierci[2]. 6 czerwca 1994 roku, z pomocą zmieniacza czasu, Harry Potter i Hermiona Granger byli w stanie skutecznie odciągnąć Hardodzioba z grządek, aby ten uciekł przed egzekucją i Syriusz mógł na nim odlecieć[3].

W roku szkolnym 1994–1995 na grządkach z dyniami Hagrid trzymał Sklątki tylnowybuchowe, które przerabiali na czwartym roku nauki w Hogwarcie[4].

21 kwietnia 1997 roku odbył się pogrzeb Aragoga, który został pochowany na grządkach z dyniami. Z pomocą Horacego Slughorna i Harry'ego Pottera Hagrid wykopał grób, w którym złożył ciało akromantuli.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Hogwart
Lokalizacje znajdujące się na parterze Hogwartu
Biały grobowiec · Boisko quidditcha · Brama quidditcha · Chatka Hagrida · Cieplarnie · Drewniany most · Droga do Hogsmeade · Droga do Hogwartu · Dyniowe grządki Hagrida · Dziedziniec Wieży Zegarowej · Jezioro Hogwartu · Kamienny Krąg · Łąka przy Zakazanym Lesie · Ogród Hagrida · Przejście zewnętrzne · Sekretny Ogród · Sekretny pokój obok terenu szkoleniowego · Stróżówka · Szatnie · Szopa na miotły · Ścieżka do Sowiarni · Ścieżka do Wierzby Bijącej · Ścieżka wejściowa · Teren szkoleniowy · Wiadukt na boisko quidditcha · Wąwóz · Wrota wejściowe · Zakazany Las