FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Dziedzic Slytherina (ang. The Heir of Slytherin) — siedemnasty rozdział książki Harry Potter i Komnata Tajemnic. Trwa od strony 320 do 340.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

W Komnacie Tajemnic Harry dostrzega leżącą nieprzytomnie Ginny Weasley i podbiega do niej. Znikąd pojawia się postać chłopca, którego pamiętał z dziennika, to Tom Riddle. Jego twarz jest zamazana, niewyraźna. Harry prosi go o pomoc w wyniesieniu Ginny. Tom nie pomaga mu − zabiera jego różdżkę, a następnie wyjawia mu, że to on go tu zwabił. Chciał dowiedzieć się, jak to możliwe, że tak zwyczajny chłopak mógł pokonać wielkiego Lorda Voldemorta. Harry nie rozumie, czemu Tom mu nie pomaga i rozprawia o rzeczach, które nie mają nic wspólnego z obecną sytuacją. Następnie dochodzi do ujawnienia tożsamości Toma Riddle'a. Chłopak wyczarowuje swoje pełne mugolskie nazwisko: TOM MARVOLO RIDDLE, które zamienia się w zdanie I AM LORD VOLDEMORT. Harry już wie, że to Tom Riddle jest dziedzicem Slytherina. Do komnaty przylatuje feniks Fawkes i rzuca na ręce Harry'ego Tiarę Przydziału. Tom przywołuje bazyliszka. Harry ucieka z zamkniętymi oczami, a z pomocą przychodzi mu Fawkes. Ptak wydrapuje pazurami śmiercionośne oczy bazyliszka. Wąż na ślepo próbuje wywęszyć chłopca i zabić go. Harry nakłada sobie na głowę Tiarę, szukając pomocy. Nagle czuje, że coś się w niej pojawiło. Dobywa z niej miecz i przeszywa bazyliszka. Kieł węża utkwił mu w ramieniu i zatruł jego krew trucizną. Harry traci przytomność, ale znów ratuje go feniks. Łzy kapiące na ranę Harry'ego leczą go i ratują od zatrucia. Chłopiec chwyta kieł bazyliszka i przebija nim dziennik. Książka i pochodzący z niej Tom Riddle zostają zniszczeni. Po zniszczeniu dziennika, budzi się nieprzytomna dotąd Ginny. Razem wracają do Rona i profesora Lockharta, który całkowicie stracił pamięć. Uczepieni ogona feniksa lecą z powrotem do szkoły. Lądują bezpiecznie w łazience Jęczącej Marty.

Poprzednik
Komnata Tajemnic
Rozdziały książki „Harry Potter i Komnata Tajemnic” Następca
Nagroda Zgredka