Harry Potter Wiki
Advertisement
Harry Potter Wiki

ZAPEŁNIJ NIEZAPISANE KARTY SWOJEJ HISTORII
(ang. LIVE THE UNWRITTEN)
— Slogan gry

Dziedzictwo Hogwartu[2] (ang. Hogwarts Legacy) — gra z gatunku action RPG, której premierę początkowo planowano na rok 2021, jednak przesunięto ją na 2022[1]. Rozgrywka jest przeznaczona dla jednego gracza i odbywa się w otwartym świecie. Akcja w grze ma mieć miejsce pod koniec XIX wieku.

Według zapowiedzi twórców gracz ma się wcielać w ucznia Hogwartu. W grze ma być możliwość rozwijania magicznych zdolności swojej postaci poprzez doskonalenie rzucania zaklęć, warzenie eliksirów i oswajanie fantastycznych zwierząt. Na początku rozgrywki możliwe ma być wybranie domu, do którego ma należeć kontrolowana przez gracza postać. Oprócz samego Hogwartu gra ma oferować możliwość wybrania się do innych miejsc, takich jak na przykład Zakazany Las czy wioska Hogsmeade.

Opis gry[]

Dziedzictwo Hogwartu to wciągająca gra akcji RPG z otwartym światem, osadzona w świecie, który po raz pierwszy pojawił się w książkach o Harrym Potterze. Teraz możesz przejąć kontrolę nad akcją i być w centrum własnej przygody w czarodziejskim świecie. Wyrusz w podróż przez znane i nowe lokalizacje, odkrywając fantastyczne bestie, dostosowując swoją postać i wytwarzając mikstury. Opanowuj rzucanie zaklęć, ulepszaj talenty i zostań czarodziejem, jakim chcesz być.

Poznaj Hogwart w XIX wieku. Twoja postać jest uczniem, który posiada klucz do starożytnej tajemnicy grożącej rozerwaniem czarodziejskiego świata. Dostałeś późną akceptację do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i wkrótce odkrywasz, że nie jesteś zwykłym uczniem: posiadasz niezwykłą zdolność postrzegania i opanowywania starożytnej magii. Tylko ty możesz zdecydować, czy ochronisz ten sekret dla dobra wszystkich, czy też ulegniesz pokusie bardziej złowrogiej magii.

Odkryj atmosferę życia w Hogwarcie, zawierając sojuesze[3], walcząc z mrocznymi czarodziejami i ostatecznie decydując o losie czarodziejskiego świata. Twoje dziedzictwo jest tym, co z nim zrobisz.

Hogwarts Legacy is an immersive, open-world action RPG set in the world first introduced in the Harry Potter books. Now you can take control of the action and be at the center of your own adventure in the wizarding world. Embark on a journey through familiar and new locations as you explore and discover fantastic beasts, customize your character and craft potions, master spell casting, upgrade talents, and become the wizard you want to be.

Experience Hogwarts in the 1800s. Your character is a student who holds the key to an ancient secret that threatens to tear the wizarding world apart. You have received a late acceptance to the Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry and soon discover that you are no ordinary student: you possess an unusual ability to perceive and master Ancient Magic. Only you can decide if you will protect this secret for the good of all, or yield to the temptation of more sinister magic.

Discover the feeling of living at Hogwarts as you make allies, battle Dark wizards, and ultimately decide the fate of the wizarding world. Your legacy is what you make of it.

Lokacje i stworzenia pojawiające się w grze[]

Lokacje[]

Stworzenia[]

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)[]

FAQ znajdujące się na oficjalnej stronie gry. Literką „P” zaznaczone są pytania, a „O” – odpowiedzi.

P: Jakim rodzajem gry jest Dziedzictwo Hogwartu?
O: Dziedzictwo Hogwartu to wciągająca gra akcji RPG z otwartym światem osadzona w czarodziejskim świecie XIX wieku, która stawia graczy w centrum ich własnej przygody

P: Kto publikuje Dziedzictwo Hogwartu?
O: Dziedzictwo Hogwartu wydaje Warner Bros. Games pod szyldem Portkey Games. Grę tworzy firma Avalanche.

P: Kiedy Dziedzictwo Hogwartu zostanie wydane?
O: Dziedzictwo Hogwartu zostanie wydane w 2022 roku.

P: Na jakich platformach będzie dostępne Dziedzictwo Hogwartu?
O: Dziedzictwo Hogwartu będzie dostępne na PlayStation 5, PlayStation 4, PlayStation 4 Pro, rodzina urządzeń Xbox One, w tym Xbox Series X i Xbox One X, oraz komputery osobiste.

P: W jaki sposób J.K. Rowling jest zaangażowana w grę? Czy to nowa historia od J.K. Rowling?
O: J.K. Rowling nie jest bezpośrednio zaangażowana w tworzenie gry, jednak jej niezwykły dorobek jest podstawą wszystkich projektów w Świecie Czarodziejów. To nie jest nowa historia J.K. Rowling.

P: W jaki sposób Dziedzictwo Hogwartu wpasowuje się w Świat Czarodziejów Harry’ego Pottera?
O: Chociaż tytuły Portkey Games nie są bezpośrednimi adaptacjami książek i filmów, są mocno zakorzenione w uniwersum Harry’ego Pottera. Pozostając wiernym oryginalnym dziełom J.K. Rowling, twórcy z Portkey wyznaczają nowe obszary, tworząc nowe sposoby dla fanów na zanurzenie się w czarodziejskim świecie.

P: Czy Dziedzictwo Hogwartu to oryginalna historia?
O: Hogwarts Legacy to gra RPG z otwartym światem dla jednego gracza, osadzona w czarodziejskim świecie XIX wieku. W tej historii gracze doświadczają życia jako uczeń Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, jak nigdy dotąd, zapisując niezapisane karty swojej historii i wyruszając w niebezpieczną podróż, aby odkryć ukrytą prawdę o świecie czarodziejów.

P: Jaka jest oryginalna historia w Dziedzictwo Hogwartu?
O: Gracze doświadczą życia jako uczniowie Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w XIX wieku, wyruszając w niebezpieczną podróż, aby odkryć ukrytą prawdę o czarodziejskim świecie. Będą rozwijać swoje magiczne zdolności, opanowując zaklęcia, warząc mikstury i oswajając fantastyczne zwierzęta.

P: Jak grać w Dziedzictwo Hogwartu?
O: Dziedzictwo Hogwartu jest wypełnione wciągającą magią, stawiając graczy w centrum ich przygody, aby stać się wiedźmą lub czarodziejem, którym zechcą być. Będą oni rozwijać umiejętności swojej postaci, opanowując potężne zaklęcia, doskonaląc umiejętności bojowe i wybierając towarzyszy, którzy pomogą im stawić czoła śmiertelnym wrogom. Gracze napotkają także misje i scenariusze, które rzucą wyzwanie ich moralności i określą, za czym się opowiadają.

P: Czy gracze mogą wybrać i zmienić swoje dormitorium w Dziedzictwo Hogwartu?
O: Gracze mogą wybrać swoje dormitorium na początku Dziedzictwa Hogwartu. Więcej informacji podamy później.

P: Czy zobaczysz w grze Harry’ego Pottera, Hermionę Granger lub Rona Weasleya?
O: Nie, Dziedzictwo Hogwartu toczy się w XIX wieku, przed okresem oryginalnych historii J.K. Rowling.

P: Czy Dziedzictwo Hogwartu będzie zgodne z historią Świata Czarodziejów?
O: Tak. Chociaż Dziedzictwo Hogwartu nie jest bezpośrednią adaptacją książek i filmów, gra jest zakotwiczone w tradycji czarodziejskiego świata. Avalanche tworzy doświadczenie inspirowane przez Świat Czarodziejów J.K. Rowling, w którym gracze znajdą nowe i nieoczekiwane lokacje, postacie i elementy fabularne.

P: Czy akcja gry toczy się tylko w zamku Hogwart?
O: Dziedzictwo Hogwartu przenosi graczy poza Hogwart do nowych i znanych miejsc, takich jak Zakazany Las i Wioska Hogsmeade.

P: Czym jest Portkey Games?
O: Portkey Games od Warner Bros. Games to wytwórnia gier poświęcona tworzeniu nowych gier mobilnych i gier wideo ze świata Wizarding World, które umieszczają gracza w centrum własnej przygody zainspirowanej oryginalnymi historiami J.K. Rowling. Portkey Games oferuje graczom możliwość dokonywania własnych wyborów dotyczących narracji i angażowania się w świat czarodziejów, aby odkryli nowe i wyjątkowe doświadczenia. Wytwórnia została stworzona, aby zapewnić graczom i fanom nowe wrażenia z gry, które pozwolą im zagłębić się w czarodziejski świat, w którym mogą tworzyć własne magiczne historie, w wciągający sposób.

P: Co oznacza Portkey i dlaczego wybraliście go dla tej etykiety?
O: W serii o Harrym Potterze świstoklik (eng. portkey) to przedmiot zaklęty, aby natychmiast przenosić każdego, kto go dotknie, w określone miejsce. W większości przypadków świstoklik to przedmiot codziennego użytku, który nie przyciągnąłby uwagi mugola. W przypadku Portkey Games, symbolizuje to, jak gry pod tą marką przenoszą fanów do własnych przygód inspirowanych światem czarodziejów.

P: Jakie gry będą tworzone w ramach Portkey Games?
O: Portkey Games umożliwi programistom tworzenie różnorodnych, nowych i wciągających gier, zainspirowanych Światem Czarodziejów J.K. Rowling. Te doświadczenia nie były napisane przez J.K. Rowling i nie będą bezpośrednimi adaptacjami książek lub filmów. Są to gry, które zostały stworzone dla fanów, przez twórców gier, którzy sami są fanami Świata Czarodziejów i czerpią z niego inspirację.

P: Czy gry Portkey Games są tworzone za zgodą J.K. Rowling?
O: Każde doświadczenie oferowane w ramach Portkey Games będzie miało miejsce w Świecie Czarodziejów i będzie jemu wierne. J.K. Rowling wspiera Portkey Games i powierzyła projektowanie, oraz tworzenie gier WB Games i zaangażowanym w nie deweloperom.

Data wydania[]

Chcielibyśmy podziękować fanom z całego świata za niesamowitą reakcję na ogłoszenie „Dziedzictwa Hogwartu” z naszej wytwórni Portkey Games. Stworzenie jak najlepszego doświadczenia dla wszystkich z Wizarding World i fanów gier jest dla nas najważniejsze, więc dajemy grze tyle czasu, ile potrzebuje. „Dziedzictwo Hogwartu” zostanie wydane w 2022 roku.
— Hogwarts Legacy na Twitterze.

Grafiki[]

Za kulisami[]

Wideo[]

Linki zewnętrzne[]

Przypisy