FANDOM

Edward John David Redmayne[1] (ur. 6 stycznia 1982 roku w Londynie w Wielkiej Brytanii[1][2]) — brytyjski aktor, piosenkarz i model, który wcielił się w rolę Newtona Skamandera w filmach Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć oraz Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda[1][2].

Życiorys Edytuj

Za młodu Redmayne uczył się w Eton College, na jednym roku z księciem Williamem. Później studiował historię sztuki w Trinity College w Cambridge. Na scenie zadebiutował w sztuce Williama Szekspira – Wieczór Trzech Króli w londyńskim Shakespeare's Globe Theatre w 2002 roku. Natomiast za rolę w The Goat: or, Who is Sylvia? w 2005 otrzymał nagrodę Critics' Circle Theatre Award dla najbardziej obiecującego aktora. W 2009 Redmayne pojawił się w dramacie Red Johna Logana i dzięki tej roli zdobył Laurence Olivier Award oraz później, występując na Brodwayu – Tony Award[3].

Od 2006 roku występuje w wielu filmach fabularnych. Do jego największych sukcesów kinowych należą: rola w Mój tydzień z Marilyn, w musicalu Les Misérables: Nędznicy oraz Teoria Wszystkiego, w której wcielał się w Stephena Hawkinga oraz za którą otrzymał Oscara, BAFTA i Złotego Globa[3].

Redmayne brał udział w kampanii reklamowej marki Burberry w 2008 roku u boku znanej modelki Cary Delevingne. Natomiast we wrześniu 2012 opisywany był w magazynie Vanity Fair na liście najlepiej ubranych. W 2015 roku został wybrany najlepiej ubranym mężczyzną przez magazyn GQ[3].

Filmografia Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy