FANDOM

Edmund Gaddlegatemugol zamieszkujący wioskę Poppleton w Anglii pod koniec XV wieku.

Biografia Edytuj

Edmund urodził się w drugiej połowie XV wieku, prawdopodobnie w wiosce Poppleton. Mieszkał tam, znosząc tyranię, której dokonywał Hrabia Paunchley, który mieszkał w zamku zaraz za wioską. Hrabia uprzykrzał życie mieszkańców Poppleton i często surowo karał za najdrobniejsze wykroczenia. Ponieważ władca potrafił bić dzieci, które zostały przyłapane na zjedzeniu jabłek, które spadły z drzew na jego posesji, bardzo możliwe, że także Edmund był bity, jeśli kiedyś podjadał jabłka hrabiego. Tyrania lorda dotyczyła też kobiet, które nie dygnęły w odpowiedni sposób na jego widok. Jeśli więc jego matka kiedykolwiek nie spełniła oczekiwań Hrabiego Paunchleya, mogła została ukarana i skazana na pracę jako służąca na zamku hrabiego[1].

1484 rok Edytuj

W 1484 roku Hrabia Paunchley postanowił zorganizować turniej na terenie swojego zamku, w którym sam wziął udział. Zaprosił do udziału także szlachtę z okolic, zaś całą wieś Poppleton zmusił do stawienia się i oglądania, jak mu idzie. Wszyscy mieszkańcy wioski mieli się stawić bez wyjątku. Edmund dostał za zadanie zawiesić z tej okazji transparenty i proporce[1].

Na godzinę przed zaplanowanym rozpoczęciem turnieju chłopiec spadł z drzewa i złamał nogę. Jego matka położyła go do łóżka i wysłała wiadomość do hrabiego, informującą, że nie będą w stanie przybyć do zamku i obejrzeć potyczek, co nie spodobało się władcy[1]. Hrabia w odpowiedzi wysyłał czterech krzepkich popleczników, by wciągnąć Edmunda i jego matkę do zamku. Tam, hrabia poinformował matkę Edmunda, że ​​za karę za potknięcia chłopca i sprzeciw do stawienia się na turnieju, Edmund zostanie przywiązany do konia i zmuszony do potyczki z hrabią oraz ze wszystkimi innymi rycerzami, którzy zebrali się, by rywalizować. Kiedy jednak rycerze dowiedzieli się, że mają walczyć z dzieckiem, a także hrabia zamierza pojedynkować się z rannym Edmundem, oburzyli się i z odrazą odmówili udziału. Na ten widok, wściekły Paunchley ogłosił, że sam stanie do walki przeciwko Edmundowi.

Kiedy hrabia chciał zaatakował Edmunda, czarownica siedząca na widowni, Hannah Cockleford, rzuciła między nich Zaklęcie Tarczy. Podczas rzucania czaru, Paunchley przewrócił się i spadł z konia, zaś zwierzę wylądował na nim. Na początku mieszkańcy wioski myśleli, że lord nie żyje, ale ostatecznie przeżył upadek i przygwożdżenie przez konia. Zaklęcie przyniosło jednak stały skutek na pamięci mężczyzny. Po odzyskaniu przytomności i przez resztę swojego życia, Hrabia Paunchley był przekonany, że jest osłem o imieniu Włochaty Cyryl[1]. Prawdopodobnie Edmund wrócił z matką do wioski i nie musiał się już martwić strasznymi rządami hrabiego.

Występowanie Edytuj

Przypisy