Harry Potter Wiki (skrócone logo).png

Eduardus Limette Black (ur. lata 20. XIX wieku − zm. 1899 r.) — czarodziej czystej krwi, który został wydziedziczony ze szlachetnego rodu Blacków, którego był członkiem.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Eudardus Limette Black urodził się w latach 20. XIX wieku w rodzinie czarodziejów czystej krwi. Miał troje rodzeństwa – brata Licorusa oraz dwie siostry: Phoebe i Alexię. W wieku jedenastu lat, rozpoczął prawdopodobnie naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jeśli tak było to został najpewniej przydzielony do Slytherinu[1], a po siedmiu latach zakończył edukację. W późniejszych latach został wydziedziczony z rodziny z nieznanych powodów.

Etymologia[edytuj | edytuj kod]

Imię Eduardus było łacińską wersją imienia Edward. W staroangielskim słowo ead oznaczało pomyślność, dobrobyt i szczęście, natomiast weard tłumaczyć można jako strażnika lub obrońcę.

Ciekawostka[edytuj | edytuj kod]

Eduardus Limette Black pojawia się wyłącznie na filmowej wersji drzewa genealogicznego Blacków.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Według słów Horacego Slughorna, Syriusz Black jako jedyny z rodziny nie trafił do Slytherinu. Nie uczył on jednak za czasów Eduardus, więc jego słów nie można do niego odnieść ze stuprocentową pewnością.