FANDOM

Edynburg (ang. Edinburgh) — stolica Szkocji i drugie co do wielkości jej miasto[1]. Miasto słynie z licznych dorocznych imprez i festiwali, z których najsłynniejszymi są Edinburgh International Festival, Fringe oraz Military Tattoo.

Angus Buchanan po wygnaniu przez ojca z domu przyszedł do Edynburga z nadzieją na rozpoczęcie nowego życia. Został przygarnięty przez łagodnego majstra i jego żonę, którzy nie mieli własnych dzieci. Później zainteresował się rugby i dołączył do drużyny. W Edynburgu rozegrał swój pierwszy międzynarodowy mecz między Anglią a Szkocją.

W Edynburgu urodził się też i zmarł najgorszy angielski pisarz − William McGonagall. W tym mieście znajduje się również główne biuro firmy Sir Tomkins & Co.

Za kulisamiEdytuj

  • Joanne Kathleen Rowling choć urodziła się i wychowała w Anglii jest długoletnim mieszkańcem Edynburga.
  • J.K Rowling pisała pierwszą część sagi w tamtejszych kawiarniach, Elephant House i Nicholson's, które następnie stały się popularnymi miejscami turystycznymi.
  • W położonym tam The Barmoral Hotel autorka ukończyła ostatni rozdział książki Harry Potter i Insygnia Śmierci.
  • Jest siódmym co do wielkości miastem Wielkiej Brytanii.
  • Jego dewizą jest łacińska sentencja „Nisi Dominus Frustra”, która w tłumaczeniu oznacza „Na próżno, jeśli bez pana”.

WystępowanieEdytuj

  • Filmy z serii Harry Potter
  • Pottermore (tylko wspomniany)

Przypisy