FANDOM

Eglantine Puffettczarownica nieznanego statusu krwi, będąca uczennicą Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której została przydzielona do Hufflepuffu[1]. W swojej późniejszej karierze została wynalazczynią i stworzyła przedmioty ułatwiające codzienne życie czarodziejom[1].

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Eglantine Puffett urodziła się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Puffett. Razem z rodziną mieszkała prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła na ulicy Pokątnej. Odziedziczyła różdżkę lub kupiła ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Eglantine do Hufflepuffu[1].

Późniejsze życie Edytuj

Wynalazła między innymi samonamydlającą się ścierkę do naczyń[1].

Historia Edytuj

Gemma Farley, prefekt Slytherinu w latach 90. XX wieku, kiedy witała uczniów pierwszego roku, zbagatelizowała osiągnięcia osobiste Eglantine, pytając ich, czy raczej woleliby podążać śladami Merlina (który był Ślizgonem), czy też siedzieć przy starym biurku tej znakomitej byłej Puchonki[2].

Występowanie Edytuj

Przypisy