FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy czarodzieja, który przywiózł zaklęcie Alohomora do Wielkiej Brytanii. Zobacz też: inne osoby o tym imieniu.

Eldon Elsrickleczarodziej o nieznanym statusie krwi. Był odpowiedzialny za przywiezienie zaklęcia Alohomora do Wielkiej Brytanii w siedemnastym wieku. Elsrickle był słynnym złodziejem, który stał za serią tajemniczych włamań w Londynie, zyskując sobie przydomek złodziej – zjawa ze starego Londynu.

Biografia Edytuj

Eldon Elsrickle zbiegł z Wysp Brytyjskich do Afryki, usiłując uniknąć kary za dokonane włamania. Elsrickle powrócił do kraju w przebraniu, podbudowany posiadaniem dwóch skarbów: młodego Nundu i zaklęcia Alohomora, którego nauczył się od starego afrykańskiego czarodzieja, znanego także jako „przyjaciel złodzieja”.

Używał Nundu do ochrony własnego domu, kiedy go nie było (musiał rzucać Drętwotę przez dziurkę od klucza, gdy wchodził do domu). Zaklęciem otwierającym, subtelnie otwierał drzwi, włamując się do wielu mugolskich i czarodziejskich mieszkań i wkrótce zgromadził wiele bezcennych skarbów i antyków z całego Londynu, pojawiając się na pierwszych stron gazet mugoli i czarodziejów.

Zdarzało się, że Elsrickle został przyłapany w domu jednego z czarodziejów… Przy każdej wpadce, w zamian za wolność, przebiegły złoczyńca, oferował swoje wspaniałe zaklęcie. Na ten układ poszło tyle przekupnych dusz, że wkrótce po stolicy zaczęła grasować szajka określana mianem „widmowych złodziei”.

Inny czarodziej Blagdon Blay, którego dom został okradziony 19 razy w przeciągu dwóch tygodni, opracował zaklęcie antyotwierające, by zabezpieczyć swój dom i wkrótce wszyscy czarodzieje w Londynie zabezpieczyli w ten sam sposób swoje domy w nocy, a do ochrony mugoli wysłano specjalne oddziały. Sfrustrowany i zły, że nie udało mu się obrabować ani jednego domu, Elsrickle wrócił rano do swojego domu, ale zapomniał rzucić drętwotę na swojego Nundu – ostatnim wypowiedzianym przez niego słowem, zanim został pożarty, było „Alohomora”.

Występowanie Edytuj