Eldred Worple (czyt. Eldred Uerpl, ur. około 1970 r. lub wcześniej) — czarodziej nieznanego statusu krwi; wychowanek Hogwartu, członek Klubu Ślimaka. Autor książki Bracia Krwi: Moje życie wśród wampirów.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Eldred Worple urodził się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Worple, około 1970 roku lub wcześniej. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie[edytuj | edytuj kod]

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Elfreda do jednego z czterech domów.

1996/1997[edytuj | edytuj kod]

W 1996 roku pojawił się na świątecznym przyjęciu Klubu Ślimaka, którego sam kiedyś był członkiem. Przyprowadził gościa: wampira Sanguiniego. Horacy Slughorn przedstawił mu Harry'ego Pottera. Worple proponował Harry'emu napisanie jego biografii, kusząc dużymi zyskami. Jednak Harry, nie lubiąc sławy i już

Eldred rozmawia z Luną, w tle stoi Sanguini

będąc dość zamożnym, odrzucił propozycję i udał się do swojej przyjaciółki Hermiony Granger.

Etymologia[edytuj | edytuj kod]

Nazwa "Eldred" jest od angielskiego nazwiska, które wywodzi się z EALDRÆD. Sama nazwa oznacza "Stary Doradca".

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

  • W rolę Eldreda Worple'a wcielił się brytyjski aktor Paul Ritter.
  • W usuniętej scenie z filmu Eldred namawiał Lunę Lovegood do skłonienia Harry'ego na napisanie jego biografii.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]