FANDOM

Eldritch Diggory — czarodziej nieznanego statusu krwi; brytyjski Minister Magii, który swój urząd pełnił w latach 17331747. Według Garricka Ollivandera był jednym z najwybitniejszych Ministrów w historii. Możliwe, że jego krewnym był Amos Diggory, a także jego syn Cedrik. W 1747 roku Eldritch zmarł na smoczą ospę.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwirodzinie Diggory. Swoją różdżkę odziedziczył lub kupił, prawdopodobnie w sklepie Ollivandera.

Późniejsze życie Edytuj

W 1733 roku Eldritch Diggory został Ministrem Magii. Był popularnym ministrem, jako pierwszy ustanowił program rekrutacyjny na stanowisko aurora.

W pewnym momencie swojej kariery odwiedził Azkaban. Był przerażony, ponieważ nie wiedział o warunkach, które istniały w więzieniu. Wielu więźniów ginęło z rozpaczy, a reszta była w większości na skraju załamania nerwowego. Kiedy Diggory wrócił do Londynu, stworzył komitet, który miał szukać alternatyw dla Azkabanu, a przynajmniej usunąć stamtąd dementorów. Eksperci stwierdzili jednak, że jeśli dementorzy zostaną pozbawieni dusz więźniów, którymi mogą się karmić to udadzą się na ląd. Mimo to Eldritch kontynuował szukanie alternatywy.

W 1747 roku Diggory zmarł na smoczą ospę. Uniemożliwiło to komisji podjęcie decyzji dotyczącej Azkabanu.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Aby objąć stanowisko Ministra Magii, musiał mieć skończone siedemnaście lat.
  2. Nobby Leach był pierwszym mugolakiem, który został Ministrem Magii.
Poprzednik
Perseus Parkinson
Minister Magii
17331747
Następca
Albert Boot

Brytyjscy Ministrowie Magii
Ministerstwo Magii