FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Eliksir Wielosokowy (ang. The Polyjuice Potion) — dwunasty rozdział książki Harry Potter i Komnata Tajemnic. Trwa od strony 217 do 238.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Harry w gabinecie profesora Dumbledore'a zakłada na głowę Tiarę Przydziału, by upewnić się, że Gryffindor był odpowiednim przydziałem. Tiara mówi mu, że pasowałby do Slytherinu. Harry widzi spalenie się Feniksa. Potem rozmawia z dyrektorem. Wbiega Hagrid i próbuje udowodnić, że Harry nie stoi za atakami na uczniów. Chłopiec nie zdradza Dumbledore'owi, że słyszy w głowie tajemnicze głosy. W dniu Bożego Narodzenia, Harry, Ron i Hermiona przeprowadzają akcję podszycia się pod Crabbe'a i Goyle'a. Najpierw usypiają dwóch Ślizgonów i zamykają ich w schowku na miotły. Potem z pomocą Eliksiru Wielosokowego ich wygląd upodabnia się do nich. Hermiona po zmianie nie chce wyjść z toalety i każe im iść samym. Chłopcy trafiają w końcu na Draco Malfoya i ten zdradza im, że sam jest ciekaw kto jest Dziedzicem Slytherina. Niedługo potem eliksir przestaje działać i chłopcy uciekają. Po powrocie do łazienki dziewcząt, gdzie warzyli eliksir, widzą co się stało Hermionie. Jej twarz pokryła się kocim futrem, a oczy zamieniły w żółte szparki. Wypiła eliksir zmieszany z włosem kota, a nie Milicenty Bulstrode. Długo nie chciała wyjść z łazienki – chłopcy doradzili jej by poszła po pomoc do Pani Pomfrey.

Poprzednik
Klub pojedynków
Rozdziały książki „Harry Potter i Komnata Tajemnic” Następca
Bardzo sekretny dziennik