FANDOM

Eliksir dodający wigoru (ang. Strengthening Solution) — mikstura, której użycie najprawdopodobniej zapewnia zwiększenie się energii zażywającego. By został uwarzony prawidłowo, musi dojrzewać przez parę dni. Jednym z jego składników jest krew salamandry. Przygotowywanie tego eliksiru było w programie nauczania piątoklasistów[1].

W serii Edytuj

  • W 1995 roku Severus Snape uczył warzenia tego eliksiru klasę Harry'ego Pottera. Podczas tej lekcji Wielki Inkwizytor Hogwartu, Dolores Umbridge, wizytowała profesora Snape'a. Harry tak zajął się ich rozmową, że kilkakrotnie pomylił składniki, w wyniku czego jego mikstura zupełnie się nie udała. On sam musiał napisać wypracowanie na temat popełnionych błędów.

Ciekawostki Edytuj

  • Z powodu niechęci wobec Albusa Dumbledore'a, Ministerstwo Magii nie pochwalało nauki warzenia tego eliksiru, ponieważ obawiało się, że może zostać użyty w celu dokonania zamachu stanu przez dyrektora Hogwartu.
  • O ile nie wynikało to z błędu Harry'ego, na jednym z etapów tworzenia eliksir gwałtownie zmienia zabarwienie z zielonego na pomarańczowy.

Występowanie Edytuj

Przypisy