FANDOM

Eliksir spokoju (ang. Draught of Peace) — eliksir, który łagodzi niepokój i pobudzenie. Jego składniki to sproszkowany kamień księżycowy, syrop z ciemiernika, sproszkowane kolce jeżozwierza i róg jednorożca. Eliksir powinien mieć turkusowy kolor i być gotowany na wolnym ogniu, zanim się go wypije. Jest bardzo trudny do uwarzenia. Wydziela kłęby srebrnej pary. Należy odmierzać składniki pewnie, ponieważ gdy ręka zadrży przy wykonywaniu tej czynności, wywar spowoduje głęboki sen, z którego można się nie wybudzić.

Występuje w 1995 roku na pierwszej lekcji po wakacjach. Severus Snape stwierdził, że eliksir często występuje na SUMach. Było to trudne zadanie. Składniki trzeba było dodawać do kociołka w ściśle określonych ilościach i porządku, mikstura musiała być mieszana dokładną liczbę razy, najpierw zgodnie ze wskazówkami zegara, potem odwrotnie; temperatura płomieni, na których się podgrzewała, musiała mieć ściśle określony czas, zanim dodało się ostatni składnik.

Harry zapomniał dodać syropu z ciemiernika i jego wywar wydzielał kłęby ciemnoszarej pary. Snape opróżnił jego kociołek zaklęciem, więc Harry nie dostał żadnej oceny za pracę, mimo iż jego wywar był lepszy od wielu innych w klasie.

Sposób przyrządzenia eliksiru Edytuj

  1. Dodać sproszkowany kamień księżycowy, aż eliksir zmieni kolor na zielony.
  2. Mieszać, aż eliksir zmieni kolor na niebieski.
  3. Dodać sproszkowany kamień księżycowy, aż eliksir zmieni kolor na fioletowy.
  4. Podgrzać, aż eliksir zmieni kolor na różowy.
  5. Dodać syrop z ciemiernika czarnego, aż eliksir zmieni kolor na turkusowy.
  6. Podgrzać, aż eliksir zmieni kolor na fioletowy.
  7. Dodać sproszkowane kolce jeżozwierza, aż eliksir zmieni kolor na czerwony.
  8. Mieszać, aż eliksir zmieni kolor na pomarańczowy.
  9. Dodać sproszkowane kolce jeżozwierza, aż eliksir zmieni kolor na turkusowy.
  11. Dodać sproszkowany róg jednorożca, aż eliksir zmieni kolor na różowy.
  12. Mieszać, aż eliksir zmieni kolor na czerwony.
  14. Dodać sproszkowany kamień księżycowy, aż eliksir zmieni kolor na szary.
  15. Podgrzać, aż eliksir zmieni kolor na pomarańczowy.
  16. Dodać sproszkowane kolce jeżozwierza, aż eliksir zmieni kolor na biały.

Występowanie Edytuj