FANDOM

Eloise Midgenczarownica nieznanego statusu krwi, uczennica Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Podczas ceremonii przydziału trafiła do Gryffindoru. Eloise została zabrana ze szkoły przez ojca, który najprawdopodobniej obawiał się o bezpieczeństwo córki.

Wygląd Edytuj

Eloise nie należała do ładnych dziewcząt, co podkreślił Ron Weasley, gdy w Czarze Ognia oznajmił, że wolałby pójść na Bal Bożonarodzeniowy sam, niż w towarzystwie Eloise. Hermiona Granger broniła koleżanki, mówiąc, że jest ona bardzo miła, ale nie przekonała Ronalda do Eloise w żaden sposób tym stwierdzeniem. Gryfonka musiała mieć poważne kompleksy ze względu na swój wygląd, ponieważ próbowała usunąć trądzik zaklęciem i uszkodziła sobie przy tym nos. Wówczas nauczycielka zielarstwa, Pomona Sprout stwierdziła, że Eloise mogła od razu sięgnąć po czyrakobulwę.

Etymologia Edytuj

Imię „Eloise” pochodzi od starofrancuskiego imienia heloise, który jest prawdopodobnie z germańskiego imienia Helewid jest złożony z elementów heil „Hale, zdrowych” i wid „szerokie”.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Chodziła do Hogwartu w roku szkolnym 19941995, a jak wiadomo do Hogwartu mogli uczęszczać tylko osoby, które skończyły jedenasty rok życia.