Komunikat.png

Emmelina Vanceczarownica nieznanego statusu krwi. Była zaufaną członkinią Zakonu Feniksa. Została zamordowana przez śmierciożerców w 1996 roku.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Pierwsza wojna czarodziejów[edytuj | edytuj kod]

McKinnonDogeVance 1981.jpg

Emmelina dołączyła do pierwszego składu Zakonu Feniksa. Walczyła w 1 wojnie czarodziejów przeciw śmierciożercom. Kobieta jako jedna z nielicznych przeżyła wojnę.

1995–1996[edytuj | edytuj kod]

Po powrocie Voldemorta Emmelina została członkiem straży przedniej, mającej na celu ochronę Harry'ego Pottera. Czarownica w 1995 roku uczestniczyła w przetransportowaniu Harry'ego z Privet Drive 4 na Grimmauld Place 12.

Śmierć[edytuj | edytuj kod]

Emmelina została zaatakowana i zabita przez śmierciożerców w 1996 roku. Jej śmierć była ogromnym ciosem dla Zakonu Feniksa, ponieważ była utalentowaną czarownicą. O jej zabójstwie pisano w czarodziejskich, a nawet mugolskich gazetach. Została zamordowana bardzo blisko siedziby premiera Wielkiej Brytanii.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Emmeline Vance.jpg

Emmelina była opisywana jako ładna kobieta. Miała długie brązowe włosy, niewielkie brązowe oczy i długą szyję.

Etymologia[edytuj | edytuj kod]

Imię Emmelina pochodzi od dawnej formy francusko-germańskiej „Amelina”. Amal oznacza sens pracy. Polskim odpowiednikiem imienia Emmelina jest Amelia.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Występowanie[edytuj | edytuj kod]