FANDOM

Wiki Tytuł tej strony bądź zwroty w niej zawarte są przetłumaczone przez fanów, dlatego nie jest to wersja oficjalna. Wiki

Euro-glificzna Szkoła Niezwykłych Języków (ang. Euro-Glyph School of Extraordinary Languages) — międzynarodowa, czarodziejska szkoła językowa, skupiająca się na nauczaniu niezrozumiałych, magicznych języków[1].

W serii Edytuj

Szkoła reklamowała się w latach 90. w Proroku Codziennym. Miała wówczas swoje oddziały w Londynie, Leeds, Montrealu, Nairobi, Santiago, Caracas i Hawanie. Reklamujący ją nawiązywał w swojej formie graficznej do stylistyki staroegipskich hieroglifów, zaś slogan spell it out at (przeliteruj to) wskazywał, że szkoła skupia się przede wszystkim na nauce czytania w niezwykłych językach[1].

Etymologia Edytuj

Pojęcie glif (ang. glyph) oznacza w typografii kształt przedstawiający w określonym kroju pisma konkretny grafem lub symbol. Przykładem pisma glificznego są egipskie hieroglify[2].

Możliwe ukryte znaczenie nazwy Edytuj

Możliwe, że mugolscy językoznawcy i kryptolodzy, którzy do dnia dzisiejszego nie rozszyfrowali wielu odmian pisma glificznego, są w poważnym błędzie szukając rozwiązania ich tajemnic w orientalnych kulturach - gdyż w rzeczywistości odkrywane przez nich rodzaje pisma są zapisami graficznymi języków używanych w europejskim świecie czarodziejów i innych magicznych istot, na co wskazuje nazwa szkoły odwołująca się do Europy.

Występowanie Edytuj

Przypisy