FANDOM

Bartemiusz Crouch Sr: "Znasz innych?"
Igor Karkarow: "Ależ tak... Był Rosier. Evan Rosier."
Bartemiusz Crouch Sr: "Rosier nie żyje. I on został osaczony wkrótce po tobie. Ale wolał walczyć do końca niż się poddać. Zginął w potyczce z aurorem."
— Przesłuchanie Igora Karkarowa[źródło]

Evan Rosierczarodziej czystej krwi[2], będący dawniej uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Slytherinu[1]. W późniejszym czasie dołączył do grona śmierciożerców Lorda Voldemorta. Spokrewniony był również z rodziną Black.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Evan Rosier urodził się w rodzinie czarodziejów czystej krwi – Rosier, w latach 60. XX wieku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Swoją różdżkę odziedziczył lub kupił ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

Kiedy przybył do szkoły, znał więcej złowrogich zaklęć niż połowa uczniów siódmej klasy. Związał się z bandą Ślizgonów, później się okazało, że prawie wszyscy zostali śmierciożercami
Syriusz Black o Severusie Snapie, szkolnym koledze Evana[źródło]

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Evana do Slytherinu.

Razem z Severusem Snape'em, Wilkesem, Averym[1] i Mulciberem[5] należał do grupy uczniów, którzy w przyszłości chcieli dołączyć do Lorda Voldemorta i eliminować ze społeczeństwa wszystkich czarodziejów, w których żyłach płynęła mugolska krew.

Pierwsza Wojna Czarodziejów i śmierć Edytuj

Zabrał na tamten świat kawałek mojej skromnej osoby
Alastor Moody o Evanie Rosierze[źródło]

Po ukończeniu Hogwartu Evan dopiął swego i został śmierciożercą, podobnie jak większość jego szkolnych kolegów. Brał czynny udział w Pierwszej Wojnie Czarodziejów. W 1980 lub 1981 roku on i jego towarzysz Wilkes zostali okrążeni przez aurorów. Zginął z rąk Szalonookiego Moody'ego, deformując przy okazji nos swojego oprawcy.

Jakiś czas później Igor Karkarow podczas przesłuchania w Ministerstwie Magii wspomniał Evana jako jednego ze śmierciożerców. Nie wiedział, że Evan w tym momencie nie żył.

Magiczne zdolności i umiejętności Edytuj

  • Pojedynkowanie: Evan zginął[6] podczas pojedynku z Szalonookim Moodym, najlepszym aurorem swoich czasów i zdołał „zabrać na tamten świat” część jego nosa, co świadczy o jego umiejętnościach.

Etymologia Edytuj

  • Evan to imię pochodzenia greckiego, oznaczające „szlachetnie urodzonego”, co nawiązuje do czystokrwistych, którzy byli uważani za arystokratów wśród czarodziejów. Evan to również walijski odpowiednik imienia Jan, i znaczy tyle samo co „młody wojownik”, którym był Rosier.
  • Rosier to imię jednego z pomniejszych demonów.

Za kulisami Edytuj

  • Bardzo prawdopodobne jest, że Evan Rosier był spokrewniony z Druellą Rosier, matką sióstr Black. Ponieważ urodził się w latach 50. lub 60., Druella mogła być jego ciotką, a Bellatriks, Andromeda i Narcyza kuzynkami. Możliwe, że podobnie jak w świecie mugoli, czarodzieje noszący to samo nazwisko nie muszą być ze sobą spokrewnieni.
  • W książce Alastor Moody wspomina, że Evan zabrał ze sobą na tamten świat kawałek jego nosa. W filmie Moody wskazuje na swoje oko, ponieważ jego nos jest cały.

Występowanie Edytuj

Przypisy