Fabian Prewett (zm. 1981 r.) — czarodziej czystej krwi; Gryfon; członek Zakonu Feniksa; brat Gideona Prewetta i Molly Weasley. Zabity przez śmierciożercę Antonina Dołohowa, podobnie jak jego brat Gideon.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Fabian urodził się w rodzinie Prewett, jako syn Pani i Pana Prewett. Miał siostrę Molly i brata Gideona. W wieku 11 lat otrzymał list z Hogwartu, gdzie został przydzielony najprawdopodobniej do Gryffindoru.

Pierwsza Wojna Czarodziejów[edytuj | edytuj kod]

W pewnym momencie po zakończeniu nauki wraz z bratem wstąpił do Zakonu Feniksa.

W 1981 on i jego brat zostali zaatakowani przez pięciu śmierciożerców. Ich celem był Gideon, ale Fabian wspomógł go w walce i obaj stoczyli bohaterski pojedynek, w którego wyniku jednak zginęli. Zabójcą Fabiana był Antonin Dołohow.

W serii[edytuj | edytuj kod]

  • W prezencie od Weasleyów z okazji siedemnastych urodzin, Harry Potter dostał zegarek w przeszłości należący do Fabiana Prewetta.
  • Na fotografii przedstawiającej oryginalnych członków Zakonu Feniksa, którą Alastor Moody pokazał Harry'emu Potterowi, stał Fabian wraz ze swoim bratem.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Fabian miał jasną skórę i rude włosy.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Nie musiał umierać, ponieważ głównym celem śmierciożerców był Gideon.
  • Wraz ze śmiercią braci wygasł w męskiej linii ród Prewettów (ich młodsza siostra, wychodząc za mąż, zmieniła nazwisko).
  • Szalonooki twierdzi, że by zabić Fabiana i jego brata potrzeba było aż 5 śmierciożerców, z czego można wnioskować, że był potężnym czarodziejem.
  • Możliwe, że jego siostra uhonorowała Gideona i Fabiana, nadając swoim synom, Fredowi i George'owi imiona rozpoczynające się na te same litery co ich.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

  1. Musiał ukończyć szkołę, aby wstąpić do Zakonu