FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w filmie i grze, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Fay Dunbar (ur. 1980 r.) — czarownica nieznanego statusu krwi; uczennica Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Została przydzielona do Gryffindoru. Dzieliła dormitorium dziewczyn z Hermioną Granger, Parvati Patil, Lavender Brown oraz dziewczyną, która stała się jej najlepszą przyjaciółką.

Fay była fanką quidditcha. Lubiła grać jako pałkarz. Planowała spróbować wziąć udział w konkursie o bycie w domowej drużynie Gryffindoru w 1993 roku. Lubiła grać także w gargulki. Uważała, że Hufflepuff ma najprzystojniejszą drużynę quidditcha, a najładniejszy jest Cedrik Diggory. Postanowiła w trzecim roku, że będzie się uczyć wróżbiarstwa i opieki nad magicznymi stworzeniami, aby w przyszłości zostać aurorem. Dostała pozwolenie od rodziców, aby odwiedzać Hogsmeade. Osiągnęła na SUMach Wybitny z eliksirów.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Fay urodziła się około 1980 roku w rodzinie czarodziejów. W wieku jedenastu lat dostała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie informujący o przyjęciu do placówki. Kupiła lub odziedziczyła różdżkę, możliwe, że w sklepie Ollivanderów.

Lata w Hogwarcie Edytuj

W 1991 roku pociągiem Hogwart-Expess pojechała na pierwszy rok nauki w Hogwarcie. Podczas Ceremonii Przydziału została przydzielona do Gryffindoru. Poznała tam swoją najlepszą przyjaciółkę. Na trzecim roku miała pozwolenie na wyjścia do Hogsmeade, a wśród przedmiotów które wybrała znalazły się opieka nad magicznymi stworzeniami i wróżbiarstwo. SUMy z eliksirów zdała na Wybitny, co pozwoliło jej uczęszczać na lekcję na szóstym i siódmym roku. Bardzo lubiła grać w quidditcha, najbardziej jako pałkarz. W 1993 roku chciała wziąć udział w kwalifikacjach do domowej drużyny quidditcha. Prawdopodobnie grała też  w gryfońskiej drużynie gargulkowej. Nie wiemy dużo o jej zasługach w Bitwie o Hogwart ani o późniejszym życiu. Możliwe, że została po szkole aurorem.

Ciekawostki Edytuj

  • Fay razem ze swoją nieznaną z imienia przyjaciółką były jedynymi Gryfonkami z rocznika Harry'ego, które nie należały do Gwardii Dumbledore'a

Występowanie Edytuj