FANDOM

Figa PotterMore

Figa abisyńska

Figa abisyńska (ang. Shrivelfig) — magiczna roślina, której najlepsze okazy można znaleźć w Abisynii.

Opis Edytuj

Kwiaty figi rosną wewnątrz owoców. Zarówno owoce jak i kwiaty są koloru purpurowego. Roślina liściasta, która zrzuca liście jesienią, aby zimę przetrwać bezlistnie. Jednak dzięki jej agresywnie rosnącym korzeniom, roślina może ciągle przetrwać w ciężkich zimowych warunkach. Liście mają właściwości lecznicze. Gdy skórki owoców, które są faktycznie kwiatem rozkwitającym w środku, produkują fioletowy płyn, można go zebrać. Płyn jest wykorzystywany przy sporządzaniu eliksirów. Składnik ten można kupić na ulicy Pokątnej u Aptekarza w cenie 3 galeonów[1].

W serii Edytuj

1992 rok Edytuj

Zielarstwo II rok

Lekcja Zielarstwa w 1992 roku

W 1992 roku prof. Sprout na jednej z lekcji zielarstwa poleciła przycinać uczniom figi nożycami. Kiedy Harry Potter szedł pozbyć się kilku zwiędniętych łodyg, które odciął, spotkał Erniego Macmilliana. Razem z Ronem Weasleyem, Ernim i Hanną Abbot pracowali przy tym samym krzaczku figi. Właśnie na tej lekcji Harry i Ron zdali sobie sprawę, że pająki uciekają do Zakazanego Lasu.

1993 rok Edytuj

W 1993 roku Severus Snape uczył studentów trzeciego roku warzenia eliksiru powodującego kurczenie się ludzi i zwierząt. Draco Malfoy stwierdził, że przez ranną rękę nie może pokroić swoich składników. Prof. Snape nakazał Harry'emu obrać figę Dracona, co chłopak uczynił najszybciej jak tylko umiał, aby mieć spokój.

Występowanie Edytuj

Przypisy