Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: CamiCamila001
W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nie edytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu. Z góry dziękuję.
Oczywiście można edytować drobne błędy interpunkcyjne i ortograficzne (jeśli takie występują).

Flipendozaklęcie, którego efekt użycia jest podobny do Depulso. Działa tak samo, tylko rani przeciwnika. Służy do popychania celów, zaś słabszych przeciwników powala. Można nim posuwać bagaże lub głazy, a nawet wciskać przyciski. Flipendo jest zaklęciem podstawowym w Standardowej Księdze Zaklęć 1 i 2. Istnieją także inne odmiany tego zaklęcia: Flipendo Duo i Flipendo Tria.

Historia Edytuj

Tej klątwy uczył profesor Kwiryniusz Quirrell podczas zajęć, w pierwszej klasie Harry'ego w 1991 roku. Później używano Flipendo, aby pokonać chochliki kornwalijskie, ogniste kraby i chochliki zamieszkałych na terenie zamku. Zaklęcie również pomagało w walce ze stworzeniami w Zakazanym Lesie.

Na drugim roku studenci uczyli się ładować zaklęcie na bardziej zaawansowanym poziomie (bez ciągłego rzucania). Aby to zrobić, trzeba było przytrzymywać moc różdżki i rzucić zaklęcie, gdy niebieskie światło zamieni się na purpurowo-czerwone. Po przekroczeniu tego punktu, czar będzie mocniejszy i zada większe obrażenia.

Efekt Edytuj

Odrzut spowodowany klątwą, jest jak uderzenie w klatkę piersiową. Przewraca ofiarę wraz z głośnym hukiem.

Obrona Edytuj

Aby nie zostać trafionym zaklęciem, można odbić je w stronę rzucającego za pomocą np. zaklęcia tarczy, jak i wielu innych zaklęć. Można także je po prostu uniknąć.

Znani użytkownicy Edytuj

Użytkownik(cy) Data Uwagi
Harry Potter/Draco Malfoy 17 grudnia, 1992 r. Na drugim roku nauki Harry'ego w Hogwarcie, Gilderoy Lockhart utworzył Klub Pojedynków, podczas którego Harry i Draco stoczyli ze sobą walkę.
Severus Snape Czerwiec

1997 r.

Wykorzystał to zaklęcie na Harrym Potterze, kiedy uciekał z Hogwartu ze Śmierciożercami.
Remus Lupin 1 września, 1997 r. 1 września Remus użył to zaklęcie na Harrym na Grimmauld Place 12.
Zgredek 30 maja1993 r. Po intrydze Harry'ego, w wyniku której Lucjusz Malfoy uwolnił Zgredka dając mu skarpetkę, Lucjusz próbował rzucić zaklęcie na Harry'ego, ale Zgredek użył na nim Flipendo.
Alastor Moody 18 czerwca, 1996 r. Podczas Bitwy w Departamencie Tajemnic, Alastor użył tego zaklęcia na jednym ze śmierciożerców.
Draco Malfoy wrzesień, 2020 r. Użył to zaklęcie podczas pojedynku z Harrym Potterem w jego domu

Etymologia Edytuj

Zaklęcie pochodzi słów angielskich "flip" i "end", co po prostu znaczy "obrócić kogoś w swój koniec".

Za kulisami Edytuj

  • W grach komputerowych można kupić umiejętność rzucania Flipendo w Czarodziejskich zasobach Wiseacre na ulicy Pokątnej.
  • W filmach zamiast Flipendo, używane były zaklęcia Everte Statum i Rictusempra.
  • Za każdym razem, gdy Harry rzucał to zaklęcie, to było spowodowane tym, że przeciwnik nazwał go tchórzem.
  • Książkę z zaklęciami, w której znajduje się informacja jak rzucić to zaklęcie, można znaleźć w sklepie Ollivandera.
  • W grze Harry Potter i Kamień Filozoficzny, Harry może rzucić czar Flipendo za pomocą przycisków do aktywacji pewnych mechanizmów, takich jak podniesienie kraty lub ruchome pływające platformy pływające.
  • W adaptacjach filmowych, Drętwota wydaje się mieć takie same skutki jak Flipendo.

Występowanie Edytuj

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.