FANDOM

Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: CamiCamila001

Flipendozaklęcie, którego efekt użycia jest podobny do Depulso. Działa tak samo, tylko rani przeciwnika. Służy do popychania celów, zaś słabszych przeciwników powala. Można nim posuwać bagaże lub głazy, a nawet wciskać przyciski. Flipendo jest zaklęciem podstawowym w Standardowej Księdze Zaklęć 1 i 2. Istnieją także inne odmiany tego zaklęcia: Flipendo Duo i Flipendo Tria.

Historia Edytuj

Tej klątwy uczył profesor Kwiryniusz Quirrell podczas zajęć, w pierwszej klasie Harry'ego w 1991 roku. Później używano Flipendo, aby pokonać chochliki kornwalijskie, ogniste kraby i chochliki zamieszkałych na terenie zamku. Zaklęcie również pomagało w walce ze stworzeniami w Zakazanym Lesie.

Na drugim roku studenci uczyli się ładować zaklęcie na bardziej zaawansowanym poziomie (bez ciągłego rzucania). Aby to zrobić, trzeba było przytrzymywać moc różdżki i rzucić zaklęcie, gdy niebieskie światło zamieni się na purpurowo-czerwone. Po przekroczeniu tego punktu, czar będzie mocniejszy i zada większe obrażenia.

Efekt Edytuj

Odrzut spowodowany klątwą, jest jak uderzenie w klatkę piersiową. Przewraca ofiarę wraz z głośnym hukiem.

Obrona Edytuj

Aby nie zostać trafionym zaklęciem, można odbić je w stronę rzucającego za pomocą np. zaklęcia tarczy, jak i wielu innych zaklęć. Można także je po prostu uniknąć.

Znani użytkownicy Edytuj

Użytkownik(cy) Data Uwagi
Harry Potter/Draco Malfoy 17 grudnia, 1992 r. Na drugim roku nauki Harry'ego w Hogwarcie, Gilderoy Lockhart utworzył Klub Pojedynków, podczas którego Harry i Draco stoczyli ze sobą walkę.
Severus Snape Czerwiec

1997 r.

Wykorzystał to zaklęcie na Harrym Potterze, kiedy uciekał z Hogwartu ze Śmierciożercami.
Remus Lupin 1 września, 1997 r. 1 września Remus użył to zaklęcie na Harrym na Grimmauld Place 12.
Zgredek 30 maja1993 r. Po intrydze Harry'ego, w wyniku której Lucjusz Malfoy uwolnił Zgredka dając mu skarpetkę, Lucjusz próbował rzucić zaklęcie na Harry'ego, ale Zgredek użył na nim Flipendo.
Alastor Moody 18 czerwca, 1996 r. Podczas Bitwy w Departamencie Tajemnic, Alastor użył tego zaklęcia na jednym ze śmierciożerców.
Draco Malfoy wrzesień, 2020 r. Użył to zaklęcie podczas pojedynku z Harrym Potterem w jego domu

Etymologia Edytuj

Zaklęcie pochodzi słów angielskich "flip" i "end", co po prostu znaczy "obrócić kogoś w swój koniec".

Za kulisami Edytuj

  • W grach komputerowych można kupić umiejętność rzucania Flipendo w Czarodziejskich zasobach Wiseacre na ulicy Pokątnej.
  • W filmach zamiast Flipendo, używane były zaklęcia Everte Statum i Rictusempra.
  • Za każdym razem, gdy Harry rzucał to zaklęcie, to było spowodowane tym, że przeciwnik nazwał go tchórzem.
  • Książkę z zaklęciami, w której znajduje się informacja jak rzucić to zaklęcie, można znaleźć w sklepie Ollivandera.
  • W grze Harry Potter i Kamień Filozoficzny, Harry może rzucić czar Flipendo za pomocą przycisków do aktywacji pewnych mechanizmów, takich jak podniesienie kraty lub ruchome pływające platformy pływające.
  • W adaptacjach filmowych, Drętwota wydaje się mieć takie same skutki jak Flipendo.

Występowanie Edytuj