Harry Potter Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Harry Potter Wiki
Advertisement
Harry Potter Wiki

Fontanna Magicznego Braterstwa (ang. The Fountain of Magical Brethren) — fontanna, postawiona w atrium w Ministerstwie Magii.

Wygląd[]

Fontanna przedstawia grupę posągów o nienaturalnej wielkości, stojących w środku okrągłego basenu – czarodzieja z różdżką uniesioną ku górze, piękną czarownicę, oraz centaura, goblina i skrzata domowego wpatrujących się z zachwytem w czarodzieja. Można ją uznać za dowód ludzkiej pychy i niesprawiedliwości.

Na jej dnie widać było brązowe knuty i srebrne sykle. Pieniądze przeznaczone były na rzecz Kliniki Magicznych Chorób i Urazów Szpitala Świętego Munga. Harry po zakończeniu przesłuchania miał zamiar wrzucić tam 10 galeonów, jednakże, po namyśle "pozbył" się całej sakiewki.

W VII tomie fontanna została zamieniona na posąg o nazwie Magia to potęga.

Historia[]

Przesłuchanie Harry'ego Pottera (12 sierpień 1995 r.)[]

Gdy Harry Potter wstąpił do Ministerstwa w 1995 roku, aby uczestniczyć w rozprawie z powodu nieumyślnego naruszenia Dekretu, gdy zobaczył fontannę obiecał sobie w duchu, że jeśli wygra rozprawę to wrzuci tam 10 galeonów. Po uniewinnieniu Harry wrzucił nie tylko dziesięć galeonów, ale całą zawartość swojego portfela.

Bitwa w Departamencie Tajemnic (czerwiec,1996 r.)[]

Podczas bitwy w Departamencie Tajemnic w 1996 roku znaczna część atrium została poważnie uszkodzona. Podłoga była poszarpana, budka bezpieczeństwa została spalona, a fontanna w dużej mierze zniszczona. Brała także udział w bitwie, w której Dumbledore ożył różne posągi w swoim pojedynku z Voldemortem.

Upadek Ministerstwa Magii (1997-1998)[]

Po upadku Ministerstwa w 1997 r. Fontanna została chwilowo zastąpiona przez ciemną statuę czarodzieja i czarownicę siedząca na ogromnych tronach z mugoli. Nie wiadomo, czy przywrócono jej pierwotną formę po śmierci Lorda Voldemorta w 1998 r., czy też zastąpiono ją nową statuą prawidłowo promującą równość pomiędzy magicznymi istotami po zreformowaniu Ministerstwa.

Występowanie[]

Advertisement