FANDOM

French Ministry of Magic

Francuskie Ministerstwo Magii (ang. French Ministry of Magic) — organ sprawujący władzę nad czarodziejami we Francji. Powstało w 1790 roku, podczas Rewolucji Francuskiej.

Motto Ministerstwo brzmiało „Incanté, Envouté, Conjuré” (pl. „zaklęty, oczarowany, wyczarowany”).

Siedziba Ministerstwa Edytuj

Ministerstwo Magii miało swoją siedzibę w Paryżu. Wejście do niego było ukryte na Place de Furstemberg. Osoby chcące wejść do środka musiały stanął na środku placu i zakaszlnąć, co najprawdopodobniej miało być sygnałem. Wówczas korzenie drzew tworzyły wokół wchodzącego windę w kształcie klatki dla ptaków, która następnie zjeżdżała w dół.

Na terenie Ministerstwa nie można było się deportować.

Poziomy Edytuj

Na głównym poziomie znajdowało się atrium, w którym witano gości oraz pytano ich o cel wizyty. Dwa piętra niżej znajdował się natomiast Departament Magii oraz poczta, a jeszcze piętro niżej położone było archiwum.

Historia Edytuj

Ministerstwo zostało założone w 1790 roku.

W 1927 roku Francuskie Ministerstwo Magii wydało list gończy za Gellertem Grindelwaldem[1].

Ze względu na swój znaczący udział w odbytej 2 maja 1998 roku bitwie o Hogwart, Fleur Delacour otrzymała medal za odwagę zarówno od brytyjskiego, jak i francuskiego Ministerstwa Magii[2].

Struktura Ministerstwa Edytuj

Francuskie Ministerstwo Magii dzieliło się na biura, które zajmowały się różnymi aspektami życia czarodziejów. Były one z tego powodu odpowiedniki departamentów, które występowały w Brytyjskim Ministerstwie Magii oraz Magicznym Kongresie Stanów Zjednoczonych Ameryki.

Ciekawostki Edytuj

  • Dewiza „Incanté, Envoûté, Conjuré” nawiązuje do dewizy Francji – „Liberté, Egalité, Fraternité” (Wolność, Równość, Braterstwo).
  • Zaklęciem, które powstrzymywało czarodziejów przed zniknięciem na terenie Ministerstwa, było najprawdopodobniej zaklęcie antydeportacyjne. Prawdopodobne jest, że przy okazji rzucone zostało również zaklęcie antyaportacyjne, którego celem byłoby powstrzymanie nieproszonych gości przed wtargnięciem na teren Ministerstwa.

Występowanie Edytuj

Przypisy