FANDOM

Gabinet pięciokątny (ang. Pentagram Office) — duże pomieszczenie znajdujące się w siedzibie Magicznego Kongresu Stanów Zjednoczonych Ameryki, w Nowym Yorku.

Historia Edytuj

W grudniu 1926 roku w wyniku ataków obskurusa na Nowy Jork, zginął senator Henry Shaw Junior. Obawiając się ujawnienia świata magii przed niemagami, przewodnicząca MACUSY, Serafina Picquery zorganizowała spotkanie Międzynarodowej Konfederacji Czarodziejów, by poruszyć tę kwestię.

Spotkanie odbyło się właśnie w gabinecie pięciokątnym. Delegaci z różnych krajów zebrali się po obu stronach pomieszczenia, a Serafina siedziała na podeście naprzeciwko wejścia. W trakcie rozmów pod sufitem wyświetlony był hologram przedstawiający martwe ciało Henry'ego Shawa Juniora.

Newton Tina Jacob aresztowanie

Jacob, Tina i Newton aresztowani przez aurorów.

Podczas spotkania do sali nagle wtargnęła Porpentyna Skamander, przerywając obrady. Gdy poproszono ją o uzasadnienie swojego postępku postawiła na podłodze walizkę, z której wyszli Newton Skamander i niemag, Jacob Kowalski, a następnie wyjaśniła, że Newton był odpowiedzialny za wypuszczenie magicznych zwierząt w Nowym Jorku. Serafina uznała, że to właśnie Skamander spowodował ataki w mieście, dlatego kazała go aresztować tak samo jak Porpentynę i Jacoba. Rozkaz wypełnił auror Perciwal Graves, który najpierw skonfiskował walizkę, a następnie używając magii obezwładnił cała trójkę[1].

Po wyprowadzeniu więźniów obrady prawdopodobnie prowadzono dalej.

Opis Edytuj

Eleganckie pomieszczenie przypominające salę posiedzeń dawnego parlamentu. Wszystkie miejsca są zajęte przez czarodziejów z całego świata. Graves zasiada u boku Madame Picquery, która przewodniczyła zebraniu.
— Opis pomieszczenia podczas spotkania Międzynarodowej Konfederacji Czarodziejów[źródło]
Gabinek pięciokątny

Grafika koncepcyjna przedstawiająca gabinet.

Było to duże eleganckie pomieszczenie, które wyglądem przypominało salę posiedzeń dawnego parlamentu[1]. Na środku podłogi znajdował się symbol przedstawiający gwiazdę pięciokątną, skąd prawdopodobnie pochodzi nazwa gabinetu. Ściany posiadały gotyckie zdobienia.

Na przeciwko wejścia znajdował się podest z tronem dla przewodniczącego. Po lewej i prawej stronie stały miejsca dla pozostałych uczestników spotkań[2].

Występowanie Edytuj

Przypisy