Ghul w piżamie (ang. The Ghoul in Pyjamas) — szósty rozdział książki Harry Potter i Insygnia Śmierci. Trwa od strony 92 do 116.

Postacie, które wystąpiły[edytuj | edytuj kod]

Postacie wspomniane[edytuj | edytuj kod]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Weasleyowie przygotowują się do ślubu Billa i Fleur. Pani Weasley próbuje wypytać Harry'ego o jego misję, jednak chłopak nic jej nie mówi. Gospodyni przydziela obowiązki tak, alby Harry, Ron i Hermiona jak najmniej czasu spędzali razem. Przyjaciołom to jednak nie przeszkadza i znajdują czas, aby razem porozmawiać o wyprawie. Ron prezentuje Harry'emu ghula ubranego w piżamę, który ma udawać Weasleya. Potter wciąż nie jest zadowolony z faktu, że jego przyjaciele chcą wyruszyć razem z nim. Hermiona ze wstydem przyznaje, że wykradła z Hogwartu książkę, w której opisane jest tworzenie horkruksów. Gryfoni dochodzą do wniosku, że jedynym sposobem na zniszczenie horkruksów jest użycie jadu bazyliszka.

Następnego dnia do Nory przybywa rodzina Delacour. Tłok w domu Weasleyów staje się nie do zniesienia. Harry prosi panią Weasley, aby ta nie trudziła się z przygotowywaniem imprezy urodzinowej dla niego.

Poprzednik
Poległy wojownik
Rozdziały książki „Harry Potter i Insygnia Śmierci” Następca
Testament Albusa Dumbledore'a

de2:6. Kapitel: Der Ghul im Schlafanzug