Harry Potter Wiki (skrócone logo).png
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w filmie i grze, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Giffard Abbottczarodziej czystej krwi; w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie wisiały jego portrety. Miał psa.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Młodość[edytuj | edytuj kod]

Giffard chodził do Hogwartu i został prawdopodobnie przydzielony do Hufflepuffu.

1992/1993[edytuj | edytuj kod]

Na początku 1993 roku portret Giffarda wisiał w mało dostępnym miejscu przy zejściu z pierwszego piętra na Wielkich Schodach.

1995/1996[edytuj | edytuj kod]

Jeden z portretów Abbotta wisiał na Wielkich Schodach i strzegł przejścia na Dziedziniec transmutacji. Hasło do przejścia brzmiało: Smocze jajo. Hasło Harry musiał zdobyć, podsłuchując jednego z uczniów Hufflepuffu.

W wersji na GBA był także inny zestaw jego portretów - strzegł tajnej drogi z Wieży Zegarowej do Biblioteki. Hasło brzmiało: Tempus neminem manet

W tym także roku Damara Dodderidge prosiła go o coś do jedzenia. Giffard dał jej oraz zdradził hasło do tajnego przejścia, które strzegła. Był on też postacią, która po długich poszukiwaniach powiedziała hasło Percivala Pratta. Do Giffarda Abbotta w tej sprawie posyłał Google Stump.

1996/1997[edytuj | edytuj kod]

Portret Giffarda został przeniesiony w inne miejsce na Wielkich Schodach, lecz nadal prowadził do tego samego miejsca - na dziedziniec transmutacji. Abbott nabrał też tendencję do wzdychania "Gdybym znowu mógł być młody".

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

  1. Abbott to według Skorowidzu Czystości Krwi nazwisko czystej krwi