Disambig.svg Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Gilderoy Lockhart (ang. Gilderoy Lockhart) — szósty rozdział książki Harry Potter i Komnata Tajemnic. Trwa od strony 94 do 111.

Postacie, które wystąpiły[edytuj | edytuj kod]

Postacie tylko wspomniane[edytuj | edytuj kod]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Podczas śniadania w Wielkiej Sali, Ron dostaje wyjca od swojej matki, pani Weasley. Hermiona przestaje gniewać się na niego i Harry'ego, ponieważ uznaje, że wyjec był wystarczającą karą za ich wykroczenie. Podczas pierwszej lekcji, jaką jest zielarstwo, Harry zostaje poproszony na stronę przez Gilderoya Lockharta. Nowy nauczyciel Obrony przed Czarną Magią poucza Pottera i dzieli się z nim wskazówkami, jak stać się sławnym, czym wywołuje konsternację u młodego czarodzieja. Podczas lekcji zielarstwa Harry, Ron i Hermiona przesadzają młode mandragory oraz poznają Justyna Finch-Fletchleya, Puchona, który zachwyca się osiągnięciami profesora Lockharta.

Podczas przerwy Harry spotyka Colina Creeveya, pierwszoroczniaka, który pragnie zrobić mu zdjęcie. Całe to zajście widzi Draco Malfoy, który złośliwie komentuje popularność Harry'ego. Podczas lekcji Obrony przed Czarną Magią profesor Lockhart wypuszcza z klatki chochliki kornwalijskie, które demolują klasę. Nie mogąc opanować sytuacji, nauczyciel postanawia zlecić Harry'emu, Ronowi i Hermionie wyłapanie ich.

Poprzednik
Wierzba bijąca
Rozdziały książki „Harry Potter i Komnata Tajemnic” Następca
Szlamy i szepty