FANDOM

Gornakgoblin, pracownik Banku Gringotta. Podczas buntu goblinów po faktycznym przejęciu władzy w świecie czarodziejskim przez Lorda Voldemorta porzucił pracę i zaczął się ukrywać.

Biografia Edytuj

Praca w Banku Girngotta Edytuj

Niewiele wiadomo o pracy Gornaka w Banku Gringotta. Pracował tam wraz z innymi goblinami, takimi jak Gryfek, lecz nie wiadomo, na jakim stanowisku i jak wysoko był w hierarchii służbowej.

Przejęcie Ministerstwa Magii Edytuj

W 1997 roku Lord Voldemort i jego śmierciożercy przejęli Ministerstwo Magii i zaczęli ingerować w sprawy banku, ku niezadowoleniu pracujących tam goblinów, które nie chciały pracować dla czarodziejów. Gornak dołączył do buntu, ponieważ nie akceptował perspektywy sprowadzenia goblinów do roli skrzatów. Niektóre gobliny uciekły wówczas z banku - wśród nich był Gornak.

Życie po ucieczce Edytuj

Gornak po ucieczce z banku ukrywał się, a potem przyłączył do grupy wędrowców – uciekinierów którą tworzyli goblin Gryfek, Dean Thomas, Dirk Cresswell oraz Ted Tonks. W 1998 roku grupa została schwytana, a Gornak zginął razem z Dirkiem i Tedem. Jedną z jego rozmów podsłuchali kiedyś Harry Potter, Hermiona Granger oraz Ron Weasley.

Śmierć Edytuj

Gornak, Gryfek, Ted Tonks, Dirk Cresswell i Dean Thomas zostali ostatecznie złapani przez grupę szmalcowników w 1998 roku. Próbowali uciekać, ale nie udało im się to, i Gornak zginął podczas walki, wraz z Tedem i Dirkiem. Dean Thomas i Gryfek zostali zatrzymani przez szmalcowników. O śmierci Gornaka ogłoszono w Potterwarcie.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj