FANDOM

Hannah Cocklefordczarownica nieznanego statusu krwi, zamieszkująca mugolską wioskę Poppleton w Anglii pod koniec XV wieku.

Biografia Edytuj

Kobieta urodziła się prawdopodobnie w XV wieku w wiosce Poppleton. Była świadkiem tyranii, której dokonywał Hrabia Paunchley, mieszkający w zamku zaraz za wioską. Mężczyzna uprzykrzał życie mieszkańców Poppleton i często surowo karał za najdrobniejsze wykroczenia. Potrafił bić dzieci, które zostały przyłapane na jedzeniu jabłek, które spadły z drzew na jego posesji, a także karać kobiety, które nieodpowiednio dygnęły na jego widok, zmuszając je do pracy jako służące na zamku. Mężczyźni, którzy sprzeciwili się hrabiemu, znikali bez śladu[2].

1484 rok Edytuj

W 1484 roku Hrabia Paunchley postanowił zorganizować turniej na terenie swojego zamku, w którym sam wziął udział. Zaprosił do udziału także szlachtę z okolic, zaś całą wieś Poppleton zmusił do stawienia się i oglądania, jak mu idzie. Wszyscy mieszkańcy wioski mieli się stawić bez wyjątku. Czarownica również udała się na miejsce i usiadła na widowni, aby obserwować turniej[2].

Przed rozgrywką okazało się, że chłopiec, który miał rozwiesić transparenty i proporce, spadł z drzewa i złamał nogę, a jego matka poinformowała hrabiego, że nie dotrą na miejsce. Paunchley wściekł się i wysłał czterech popleczników, aby przyprowadzili obojga do zamku. Dodatkowo, lord oświadczył, że Edmund za karę będzie musiał zmierzyć się w pojedynku, tak jak pozostali rycerze. Kiedy zawodnicy dowiedzieli się o zamiarach Paunchleya, odmówili brania udziału. Wściekły hrabia zadecydował więc, że sam zmierzy się z chłopcem, którego posadzono na koniu[2].

Kiedy hrabia chciał zaatakować chłopca, Hannah rzuciła między nich zaklęcie Tarczy. Podczas rzucania czaru, Paunchley przewrócił się i spadł z konia, a zwierzę wylądowało na nim. Na początku mieszkańcy wioski myśleli, że lord nie żyje, ale ostatecznie przeżył upadek i przygwożdżenie przez konia. Zaklęcie rzucone przez Hannę miało jednak stały skutek na pamięci mężczyzny. Po odzyskaniu przytomności i przez resztę swojego życia, hrabia Paunchley był przekonany, że jest osłem o imieniu Cyryl[2]. Prawdopodobnie po tych wydarzeniach czarownica oraz mieszkańcy wrócili do swojej wioski i już więcej nie martwili się o straszne rządy hrabiego.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Czarodzieje i czarownice mogli żyć dłużej niż 100 lat
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Wonderbook: Księga Czarów