Harry Potter Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Harry Potter Wiki
Advertisement
Harry Potter Wiki

Harry Potter: Wizards Unite — gra mobilna stworzona przez Pottermore we współpracy z Warner Bros. Interactive. Jest ona częścią nowej serii jaka została wydana pod marką Portkey Games. Przed premierą była opisana jako podobna gra Pokémon GO stworzonej przez tego samego dewelopera – Niantic[1]. Dostępna jest na systemy iOS i Androida[2].

11 marca 2019 roku gra została udostępniona użytkownikom do wstępnej rejestracji, ale został on zabrany. 16 kwietnia 2019 roku w Nowej Zelandii została wydana wersja beta na urządzenia z systemem Android i iOS[3]. Premiera gry była zaplanowana na 21 czerwca 2019 roku, jednak ukazała się dzień wcześniej – 20 czerwca[2].

2 listopada 2021 r. firma Niantic ogłosiła, że (z nieujawnionych przyczyn) gra zostanie zamknięta 31 stycznia 2022 r., a od 6 grudnia 2021 r. zostanie ona usunięta ze wszystkich sklepów z aplikacjami[4].

Fabuła[]

Kiedy w całym mugolskim świecie pojawiają się nieprzewidywalne ślady magii, stanowi to potencjalne zagrożenie dla świata czarodziejów. Aby tego uniknąć, Ministerstwo Magii rozpoczyna rekrutację czarownic i czarodziejów, którzy dołączą do Sił Ochrony Sekretu Kodeksu Tajności.

Rozgrywka[]

Rozgrywka jest podobna do innych gier firmy Niantic, takich jak Pokémon GO i Ingress. Jako gra wykorzystująca rzeczywistość rozszerzoną jej głównym aspektem jest interakcja ze światem rzeczywistym, co zapewnia mapa lokalizacji gracza.

Niantic wydała pierwszą wersję beta gry w Nowej Zelandii[3]. W tej wersji wszystkie funkcje przedstawione w grze były dostępne, chociaż nie wszystkie treści.

Przedmioty do znalezienia i Rejestr[]

WU trailer documents ref.png

Rzeczami, na które gracz mógł natknąć się, były różne rzeczy do znalezienia zwane Zgubami – mogły nimi być np. czarodzieje, stworzenia, przedmioty, wspomnienia itd. Gracz musiał dokładnie „odwzorować” potrzebne zaklęcie przy danej Nieznajdźce, aby „zwrócić” daną Zgubę do Ministerstwa i dodać go do Rejestru gracza.

Rejestr był podzielony na cztery kategorie i wyświetlał przechwycone przedmioty:

  • Odkrycia – główna kategoria, która była podzielona na Opiekę Nad Magicznymi Stworzeniami, Czarną Magię, Hogwart, Legendy Hogwartu, Ministerstwo Magii, Magizoologię, Magiczne Gry i Sporty, Tajemnicze Artefakty, Cuda Czarodziejskiego świata i Osobliwości.
  • Wyzwania – pokazywały poziom, na jakim znajdował się gracz po ukończeniu wyzwań magicznych. Tak samo jak i Zguby, które gracz mógł zdobyć tylko po ukończeniu danych wyzwań.
  • Tajemnice – przedstawiały fabułę gry dotyczącą Katastrofy. Kategoria była podzielona na trzy części.
  • Wydarzenia – zawierały wszystkie istotne informacje dotyczące nadchodzących wydarzeń, poziom ich ukończenia i Zguby.

Mapa i lokacje[]

Na mapie gracz mógł zobaczyć własną postać, różne lokalizacje, znaleziska i losowe składniki potrzebne do eliksirów. Sowy i listy można było zaobserwować latające na ekranie. Jeśli gracz poruszał się bardzo szybko, np. poruszając się samochodem, jego postać leciała na miotle.

Lokalizacje były stałe i odpowiadały rzeczywistym punktom obecnym na mapie. Były one pobrane z bazy danych Niantic (działały na takiej samej zasadzie jak Gymy czy PokéStopy z gry Pokemon Go). Istnieją trzy rodzaje budynków:

  • Gospody – gracz mógł je odwiedzić, aby odzyskać energię. Wyglądały jak małe budynki i często miały inny kolor. Po nagrodzeniu energii aktywowany był 5-minutowy okres odnowy, po którym Karczma mogła ponownie nagrodzić energią, sygnalizowane to było przez dym wydobywający się z komina gospody.
  • Cieplarnie – w nich gracz otrzymywał składniki eliksiru. Podobnie jak w gospodach, po nagrodzie składników następowało 5-minutowy okres odnowy.
  • Fortece – gracz mógł w nich walczyć z czarodziejami i stworzeniami u boku innych graczy, aby zdobyć doświadczenie i nagrody. Aby uzyskać dostęp do fortec, gracz musiał posiadać Kamień Runiczny.

Legitymacja ministerstwa i walizka[]

Identyfikator Ministerialny wyświetlał informacje o postaci gracza. Gracz mógł dostosować swoją nazwę, tytuł, dom Hogwartu, profesję, różdżkę i czarodziejskie osiągnięcia. Wybór domu nie miał wpływu na rozgrywkę, jedyną zmianą był kolor szaty postaci, która wyświetlała się na mapie. Dodatkowo w „profilu’’ widniały informacje o liczbie przywróconych Zgub, przemierzonym dystansie, odwiedzonych Gospodach i Cieplarniach, a także ukończonych Czarodziejskich wyzwaniach

Walizka służyła do dostępu do informacji o graczu, a także jego ekwipunku. Znajdowały się w niej:

  • Skarbiec - zawierał mikstury, składniki, narzędzia, runy oraz nasiona i wodę.
  • Trening - tu gracz mógł rozwijać statystyki swojej postaci. Widniały tu dwie zakładki: Szkolenie SOS i Szkolenie Bojowe, spośród których gracz miał do wyboru jedno spośród trzech profesji: Aurora, Magizoologa i Profesora. Każda z nich miała dostęp do różnych lekcji, które rozwijały charakter postaci gracza na różne sposoby. Gracz miał możliwość zmiany profesji w dowolnym momencie gry.
  • Kociołki – gdzie można było uwarzyć do czterech eliksirów w tym samym czasie, w standardowym lub złotym kociołku, który był do wypożyczenia.
  • Rejestr – w którym pojawiały się zebrane znaleziska.
  • Świstokliki – w niej były przechowywane świstoklikkufry, które zawierały w sobie świstokliki.

Zadania[]

Gra oferowała dwa rodzaje codziennych nagród:

  • Zadania dnia – obejmowały osiem stałych zadań, np. zwracanie Zgub, zbieranie składników, czy uwarzenie eliksirów.
  • Skarb dnia – uwzględniał nagrody za codzienne logowanie się do gry.

Zadania Specjalne były wydarzeniami zlecanymi przez Ministerstwo Magii w wyjątkowych sytuacjach, czy też wydarzeniach.

Pogoda i faze księżyca[]

Duży wpływ na wiele składników eliksirów i Śladów miały pogoda, słońce i księżyc. Szczególnie wpływały na Nieznajdźki ze Śladów Osobliwości. Warunki pogodowe, pora dnia czy fazy księżyca miały odzwierciedlenie w czasie rzeczywistym w zależności od lokalizacji gracza.

Pory dnia:

  • Dzień,
  • Zmierzch,
  • Noc.

Warunki pogodowe:

  • dobra widoczność,
  • mgła,
  • zachmurzenie,
  • częściowe zachmurzenie,
  • deszcz,
  • śnieg,
  • wietrznie.

Fazy księżyca:

  • pierwsza kwadra,
  • pełnia,
  • nów,
  • trzecia kwadra,
  • zanikający półksiężyc,
  • zanikający garb,
  • przybywający półksiężyc,
  • przybywający garb.

Pogoda oraz fazy księżyca wpływają na Nieznajdźki, w szczególności na osobliwości.

Postacie[]

Kilka postaci pojawiło się w Wizards Unite poprzez dialogi, zwykle w celu udzielenia graczowi porad i wyjaśnień. Nie pojawiały się na mapie.

Zaklęcia[]

Większość zaklęć była używanych przeciwko Nieznajdźkom, aby uwolnić Zguby. Zaklęcie wymagane w każdej innej sytuacji było automatycznie dopasowywane przez grę. Część zaklęć, np. Combat Bolt, było używanych w fortecach jako zaklęcia bojowe. Zaklęcie przywołujące było używane do przywoływania talerzy z jedzeniem i piciem podczas odwiedzania gospód, zaś zaklęcie Herbivicus gracz mógł użyć do przyspieszania wzrostu zasianych lub zasadzonych roślin i grzybów w cieplarniach. Czar tarczy służył do ochrony gracza przed obrażeniami, podczas walki ze stworami i wrogami w fortecach.

Poniższe zaklęcia używane do uwolnienia Nieznajdziek:

Poniższe zaklęcia używane były w Czarodziejskich Wyzwaniach:

  • Bravery Charm,
  • Confusion Hex,
  • Deterioration Hex,
  • Enervate,
  • Reparo,
  • Proficiency Charm,
  • Protection Charm,
  • Stamina Charm,
  • Upiorogacek,
  • Weakening Hex.

Następujące zaklęcia były uważane za „zaklęcia obszarowe”:

  • Inn Charm,
  • Greenhouse Charm,
  • Trace Charm.

Eliksiry[]

Każdy eliksir wymagał odpowiednich składników do aby go uwarzyć, tak samo jak i innej ilości czasu. Wykonanie odpowiednich ruchów różdżki podczas warzenia skracało jego czas o 15% (jedynym wyjątkiem był eliksir wykrywania śladów, którego czas zmniejszał się o 50%).

W grze występowały następujące mikstury:

Składniki eliksirów[]

Podczas gry gracz mógł zbierać bezpośrednio z mapy i z cieplarni (tylko składniki pochodzenia roślinnego i grzyby) różne składniki potrzebne do uwarzenia eliksirów. Rośliny i grzyby mogły być także uprawiane w cieplarniach przez gracza. Każdy z zasadzonych lub zasianych grzybów i roślin potrzebował odpowiedniego czasu na wzrost. Plony można było zwiększyć za pomocą zaklęcia Herbivicus. Praktycznie wszystkie składniki eliksirów gracz mógł zebrać z mapy lub cieplarni, jedynymi wyjątkami były muszla kraba pustelnika i włos z ogona jednorożca, które można było zebrać za pomocą świstoklików, z otrzymanych prezentów lub podczas wykonywania określonych zadań bądź osiągnięć.

Składniki jakie gracz mógł odnaleźć w grze:

Obiekty[]

W trakcie gry gracz mógł zebrać wiele magicznych przedmiotów i artefaktów, które mogły zostać wykorzystane do różnych celów.

  • Wykrywacze czarnej magii – gracz mógł je odnaleźć w Gospodach i uruchomić w celu zwiększenia częstotliwości spotkań Nieznajdziek.
  • Świstokliki – przedmioty, które pozwalały przenieść się graczowi i odwiedzić znane miejsca z uniwersum. Były one przechowywane w świstoklikkufrach, które były odblokowywane przez gracza poprzez przejście odpowiedniego dystansu.
  • Runy – kamienie potrzebne do aktywowania wyzwań magicznych w Fortecach.
  • Konewki z wodą i paczki nasion – były niezbędne graczowi, który chciał uprawiać rośliny lub grzyby w cieplarniach.
  • Prezenty – pakiety zawierające energię zaklęć, Kamienie Runiczne, mikstury lub składniki. Mogły być jedynie wysyłane do innych graczy, których Użytkownik miał jako przyjaciół. Prezenty można było odebrać z cieplarń lub fortec.

Fantastyczne zwierzęta[]

W grze pojawiała się szeroka gama magicznych stworzeń, z których wiele chroniło jako Nieznajdźki lub były uwięzionymi Zgubami; z niektórymi można było walczyć w Fortecach

Ciekawostka[]

Kiedy gracz kliknął dwukrotnie na swoją postać stojącą tyłem, która znajdowała się na mapie, ta odwracała się w jego stronę i machała.

Linki zewnętrzne[]

Przypisy