Harry Potter Wiki (skrócone logo)
Tytuł tej strony bądź zwroty w niej zawarte są przetłumaczone przez fanów, dlatego nie jest to wersja oficjalna.
Komunikat
Ten artykuł nie posiada kompletu informacji. Jeśli możesz — rozbuduj go!

Harry Potter: Wizards Unite — interaktywna gra na urządzenia mobilne, dostępna w systemie iOS i Android. Jest częścią serii gier wydanych pod marką Portkey Games, była opisywana jako podobna do popularnej gry Pokémon GO stworzonej przez tego samego dewelopera – Niantic.

11 marca 2019 roku udostępniono ją użytkownikom do wstępnej rejestracji. Planowaną premierą gry był 21 czerwca 2019 roku, jednak gra ukazała się dzień wcześniej – 20 czerwca[1].

Fabuła Edytuj

Kiedy w całym mugolskim świecie pojawiają się nieprzewidywalne ślady magii, stanowi to potencjalne zagrożenie dla świata czarodziejów. Aby tego uniknąć, Ministerstwo Magii rozpoczyna rekrutację czarownic i czarodziejów, którzy dołączą do Grupy Zadaniowej ds. Statutu Tajemnicy.

Rozgrywka Edytuj

Rozgrywka jest podobna do innych gier firmy Niantic, takich jak Pokémon GO i Ingress. Jako gra wykorzystująca rzeczywistość rozszerzoną jej głównym aspektem jest interakcja ze światem rzeczywistym, co zapewnia mapa lokalizacji gracza.

Niantic wydała pierwszą wersję beta gry w Nowej Zelandii[2]. W tej wersji wszystkie funkcje przedstawione w grze były dostępne, chociaż nie wszystkie treści.

Przedmioty do znalezienia i Rejestr Edytuj

Rzeczami, na które gracz może natknąć się, są przedmioty do znalezienia (ang. Foundable) – mogą to być np. czarodzieje, stworzenia, przedmioty, wspomnienia itd. Gracz musi dokładnie prześledzić sugerowane zaklęcie, aby „zwrócić” owy przedmiot do Ministerstwa i dodać go do Rejestru gracza.

Rejestr jest podzielony na 4 kategorie i wyświetla przechwycone przedmioty:

  • Eksploracja (ang. Exploration) jest główną kategorią i jest podzielona na Opiekę Nad Magicznymi Stworzeniami, Czarną Magię, Hogwart, Legendy o Hogwarcie, Ministerstwo Magii, Magizoologię, Magiczne Gry i Sporty, Tajemnicze Artefakty, Cuda Czarodziejskiego świata, Osobliwości (ang. Oddities).
  • Wyzwania (ang. Challenges).
  • Tajemnice (ang. Mysteries), które przedstawiają fabułę gry dotyczącą Katastrofy (ang. Calamity). Kategoria jest podzielona na rozdziały.
  • Informacje o wydarzeniach, obecnie niedostępne.

Postacie Edytuj

Kilka postaci pojawia się w Wizards Unite poprzez dialogi, zwykle w celu udzielenia graczowi porad i wyjaśnień. Nie pojawiają się na mapie.

Fantastyczne zwierzęta Edytuj

W grze pojawia się szeroka gama magicznych stworzeń, z których wiele chroni Confoundables lub uwięzionych Foundables; z niektórymi można walczyć w Twierdzach (ang. Fortresses).

Zaklęcia Edytuj

Większość zaklęć jest używanych przeciwko Confoundables, aby je uwolnić. Zaklęcie wymagane w każdej innej sytuacji jest automatycznie sugerowane przez grę. Kolejne zaklęcie, Combat Bolt, jest używane jako ogólne zaklęcie bojowe w Twierdzach. Zaklęcie przywołujące może być użyte do przywołania talerzy z jedzeniem i piciem podczas odwiedzania gospód, a zaklęcie Herbivicus może być również użyte do przyspieszenia wzrostu roślin i grzybów w Szklarniach.

Poniższe zaklęcia używane są do uwolnienia Confoundables:

Poniższe zaklęcia używane są w Czarodziejskich Wyzwaniach:

Przypisy

Linki zewnętrzne Edytuj

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.