Harry Potter Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Harry Potter Wiki
Advertisement
Harry Potter Wiki

Harry Potter: Wizards Unite — gra mobilna stworzona przez Pottermore we współpracy z Warner Bros. Interactive. Jest ona częścią nowej serii jaka została wydana pod marką Portkey Games. Przed premierą była opisana jako podobna gra Pokémon GO stworzonej przez tego samego dewelopera – Niantic[1]. Dostępna jest na systemy iOS i Androida[2].

11 marca 2019 roku gra została udostępniona użytkownikom do wstępnej rejestracji, ale został on zabrany. 16 kwietnia 2019 roku w Nowej Zelandii została wydana wersja beta na urządzenia z systemem Android i iOS[3]. Premiera gry była zaplanowana na 21 czerwca 2019 roku, jednak ukazała się dzień wcześniej – 20 czerwca[2].

Fabuła[]

Kiedy w całym mugolskim świecie pojawiają się nieprzewidywalne ślady magii, stanowi to potencjalne zagrożenie dla świata czarodziejów. Aby tego uniknąć, Ministerstwo Magii rozpoczyna rekrutację czarownic i czarodziejów, którzy dołączą do Sił Ochrony Sekretu Kodeksu Tajności.

Rozgrywka[]

Rozgrywka jest podobna do innych gier firmy Niantic, takich jak Pokémon GO i Ingress. Jako gra wykorzystująca rzeczywistość rozszerzoną jej głównym aspektem jest interakcja ze światem rzeczywistym, co zapewnia mapa lokalizacji gracza.

Niantic wydała pierwszą wersję beta gry w Nowej Zelandii[3]. W tej wersji wszystkie funkcje przedstawione w grze były dostępne, chociaż nie wszystkie treści.

Przedmioty do znalezienia i Rejestr[]

WU trailer documents ref.png

Rzeczami, na które gracz może natknąć się, są różne rzeczy do znalezienia zwane Zgubami – mogą to być np. czarodzieje, stworzenia, przedmioty, wspomnienia itd. Gracz musi dokładnie „odwzorować” potrzebne zaklęcie przy danej Nieznajdźce, aby „zwrócić” daną Zgubę do Ministerstwa i dodać go do Rejestru gracza.

Rejestr jest podzielony na cztery kategorie i wyświetla przechwycone przedmioty:

  • Odkrycia – główna kategoria, która jest podzielona na Opiekę Nad Magicznymi Stworzeniami, Czarną Magię, Hogwart, Legendy Hogwartu, Ministerstwo Magii, Magizoologię, Magiczne Gry i Sporty, Tajemnicze Artefakty, Cuda Czarodziejskiego świata i Osobliwości.
  • Wyzwania – pokazują poziom, na jakim znajduje się gracz po ukończeniu wyzwań magicznych. Tak samo jak i Zguby, które gracz może zdobyć tylko po ukończeniu danych wyzwań.
  • Tajemnice – przedstawiają fabułę gry dotyczącą Katastrofy. Kategoria jest podzielona na trzy części.
  • Wydarzenia – zawierają wszystkie istotne informacje dotyczące nadchodzących wydarzeń, poziom ich ukończenia i Zguby.

Mapa i lokacje[]

Na mapie gracz może zobaczyć własną postać, różne lokalizacje, znaleziska i losowe składniki potrzebne do eliksirów. Sowy i listy można zaobserwować latające na ekranie. Jeśli gracz porusza się bardzo szybko, np. poruszając się samochodem, jego postać będzie leciała na miotle.

Lokalizacje są stałe i odpowiadają rzeczywistym punktom obecnym na mapie. Są one pobrane z bazy danych Niantic (działają na takiej samej zasadzie jak Gymy czy PokéStopy z gry Pokemon Go). Istnieją trzy rodzaje budynków:

  • Gospody – które gracz może odwiedzić, aby odzyskać energię. Karczmy wyglądają jak małe budynki i często mają inny kolor. Po nagrodzeniu energii aktywowany jest 5-minutowy okres chłodzenia, aż Karczma będzie mogła nagrodzić więcej energii, sygnalizowane przez dym wydobywający się z komina Karczmy.
  • Cieplarnie – w których gracz otrzymuje składniki eliksiru. Podobnie jak w Karczmach, po nagrodzie składników następuje 5-minutowe ochłodzenie.
  • Fortece – w których gracz może walczyć z czarodziejami i stworzeniami u boku innych graczy, aby zdobyć doświadczenie i nagrody. Aby uzyskać dostęp do fortec, gracz musi posiadać Kamień Runiczny.

Legitymacja ministerstwa i walizka[]

Identyfikator Ministerialny wyświetla informacje o postaci gracza. Gracz może dostosować swoją nazwę, tytuł, Dom Hogwartu, profesję, różdżkę i czarodziejskie osiągnięcia. Wybór domu nie ma wpływu na rozgrywkę, jedyną zmianą jest kolor szaty postaci, która wyświetla się na mapie. Dodatkowo w „profilu’’ widnieją informacje o liczbie przywróconych Zgub, przemierzonym dystansie, odwiedzonych Gospodach i Cieplarniach, a także ukończonych Czarodziejskich wyzwaniach

Walizka służy do dostępu do informacji o graczu, a także jego ekwipunku. Znajduje się w niej:

  • Skarbiec - zawiera mikstury, składniki, narzędzia, runy oraz nasiona i wodę.
  • Trening - tu gracz może rozwijać statystyki swojej postaci. Widnieją tu dwie zakładki: Szkolenie SOS i Szkolenie Bojowe, spośród których gracz ma do wyboru jedno spośród trzech profesji: Aurora, Magizoologa i Profesora. Każda z nich ma dostęp do różnych lekcji, które rozwijają charakter postaci gracza na różne sposoby. Gracz ma możliwość zmiany profesji w dowolnym momencie gry.
  • Kociołki – gdzie można zaparzyć do czterech eliksirów w tym samym czasie, w standardowym lub złotym kociołku, który jest do wypożyczenia.
  • Rejestr – w którym pojawiają się zebrane znaleziska.
  • Świstokliki – w niej są przechowywane świstoklikkufry, które zawierają w sobie świstokliki.

Zadania[]

Gra oferuje dwa rodzaje codziennych nagród:

  • Zadania dnia – obejmują osiem stałych zadań, np. zwracanie Zgub, zbieranie składników, czy uwarzenie eliksirów.
  • Skarb dnia – uwzględnia nagrody za codzienne logowanie się do gry.

Zadania Specjalne są wydarzeniami zlecanymi przez Ministerstwo Magii w wyjątkowych sytuacjach, czy też wydarzeniach.

Pogoda i faze księżyca[]

Duży wpływ na wiele składników eliksirów i Śladów mają pogoda, słońce i księżyc. Szczególnie wpływają na wpływają na Nieznajdźki ze Śladów Osobliwości. Warunki pogodowe, pora dnia czy fazy księżyca, mają odzwierciedlenie w czasie rzeczywistym w zależności od lokalizacji gracza.

Pory dnia:

  • Dzień,
  • Zmierzch,
  • Noc.

Warunki pogodowe:

  • dobra widoczność,
  • mgła,
  • zachmurzenie,
  • częściowe zachmurzenie,
  • deszcz,
  • śnieg,
  • wietrznie.

Fazy księżyca:

  • pierwsza kwadra,
  • pełnia,
  • nów,
  • trzecia kwadra,
  • zanikający półksiężyc,
  • zanikający garb,
  • przybywający półksiężyc,
  • przybywający garb.

Pogoda oraz fazy księżyca wpływają na Nieznajdźki, w szczególności na osobliwości.

Postacie[]

Kilka postaci pojawia się w Wizards Unite poprzez dialogi, zwykle w celu udzielenia graczowi porad i wyjaśnień. Nie pojawiają się na mapie.

Zaklęcia[]

Większość zaklęć jest używanych przeciwko Nieznajdźkom, aby uwolnić Zguby. Zaklęcie wymagane w każdej innej sytuacji jest automatycznie dopasowywane przez grę. Część zaklęć, np. Combat Bolt, są używane jako zaklęcie bojowe używane w fortecach. Zaklęcie Zaklęcie przywołujące jest używane do przywoływania talerzy z jedzeniem i piciem podczas odwiedzania gospod, zaś zaklęcie Herbivicus gracz może użyć do przyspieszania wzrostu zasianych lub zasadzonych roślin i grzybów w cieplarniach. Czar tarczy służy do ochrony gracza przed obrażeniami, podczas walki ze stworami i wrogami w fortecach.

Poniższe zaklęcia używane do uwolnienia Nieznajdziek:

Poniższe zaklęcia używane są w Czarodziejskich Wyzwaniach:

  • Bravery Charm,
  • Confusion Hex,
  • Deterioration Hex,
  • Enervate,
  • Reparo,
  • Proficiency Charm,
  • Protection Charm,
  • Stamina Charm,
  • Upiorogacek,
  • Weakening Hex.

Następujące zaklęcia są uważane za „zaklęcia obszarowe”:

  • Inn Charm,
  • Greenhouse Charm,
  • Trace Charm.

Eliksiry[]

Każdy eliksir wymaga odpowiednich składników do aby go uwarzyć, tak samo jak i innej ilości czasu. Wykonanie odpowiednich ruchów różdżki podczas warzenia skraca jego czas o 15% (jedynym wyjątkiem jest eliksir wykrywania śladów, którego czas zmniejsza się o 50%).

W grze występują następujące mikstury:

Składniki eliksirów[]

Podczas gry gracz może zbierać bezpośrednio z mapy i z cieplarni (tylko składniki pochodzenia roślinnego i grzyby) różne składniki potrzebne do uwarzenia eliksirów. Rośliny i grzyby mogą być także uprawiane w cieplarniach przez gracza. Każdy z zasadzonych lub zasianych grzybów i roślin potrzebuje odpowiedniego czasu na wzrost. Plony można zwiększyć za pomocą zaklęcia Herbivicus. Praktycznie wszystkie składniki eliksirów gracz może zebrać z mapy lub cieplarni, jedynym wyjątkami są muszla kraba pustelnika i włos z ogona jednorożca, które można zebrać za pomocą świstoklików, z otrzymanych prezentów lub podczas wykonywania określonych zadań bądź osiągnięć.

Składniki jakie gracz może odnaleźć w grze:

Obiekty[]

W trakcie gry gracz możne zebrać wiele magicznych przedmiotów i artefaktów, które mogą zostać wykorzystane do różnych celów.

  • Wykrywacze czarnej magii – gracz może je odnaleźć w Gospodach i uruchomić w celu w celu zwiększenia częstotliwości spotkań Nieznajdziek.
  • Świstokliki – przedmioty, które pozwalają przenieść się graczowi i odwiedzić znane miejsca z uniwersum. Są one przechowywane w świstoklikkufrach, które są odblokowywane przez gracza poprzez przejście odpowiedniego dystansu.
  • Runy – kamienie potrzebne do aktywowania wyzwań magicznych w Fortecach.
  • Konewki z wodą i paczki nasion – są niezbędne graczowi, który chce uprawiać rośliny lub grzyby w cieplarniach
  • Prezenty – pakiety zawierające energię zaklęć, Kamienie Runiczne, mikstury lub składniki. Mogą być jedynie wysyłane do innych graczy, których Użytkownik ma jako przyjaciół. Prezenty można odebrać z cieplarń lub fortec.

Fantastyczne zwierzęta[]

W grze pojawia się szeroka gama magicznych stworzeń, z których wiele chroni jako Nieznajdźki lub są uwięzionymi Zgubami; z niektórymi można walczyć w Fortecach

Ciekawostka[]

Kiedy gracz kliknie dwukrotnie na swoją postać stojącą tyłem, która znajduje się na mapie, ta odwróci się w jego stronę i pomacha.

Linki zewnętrzne[]

Przypisy