FANDOM

Hector Fawleyczarodziej czystej krwi, Minister Magii w latach 19251939.

Biografia Edytuj

Minister Fawley został wybrany jako całkowite przeciwieństwo swojego poprzednika McLairda – Fawley był żywiołowy i krzykliwy. Jego kadencja zbiegła się w czasie z początkiem rewolucji „Dla większego dobra” Gellerta Grindelwalda. Fawley nie wziął na poważnie zagrożenia dla społeczności świata czarodziejów ze strony Grindelwalda, w konsekwencji został zmuszony do zrezygnowania z urzędu[3].

W dniu 6 grudnia 1926 r. w Nowym Jorku wziął udział, jako przedstawiciel Wielkiej Brytanii, w zebraniu Międzynarodowej Konfederacji Czarodziejów, dotyczącym magicznych zakłóceń wywołanych przez Obscurusa. Zapytał Newta Skamandera o powód przybycia do Nowego Jorku i nie uwierzył w tłumaczenie, że była nim chęć zakupu przez magizoologa pufka tarantowatego.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Aby objąć stanowisko Ministra Magii, musiał mieć skończone siedemnaście lat.
  2. Na PottermoreNew from J.K. Rowling: "Pure-Blood", rodzina Fawley została wymieniona w Skorowidzu Czystości Krwi opublikowanym w Wielkiej Brytanii w 1930 roku. Jako że Hector Fawley wtedy już żył (i, rzeczywiście, był wybitną postacią w tym czasie), można stwierdzić, że musiał być czarodziejem czystej krwi.
  3. PottermoreNew from J.K. Rowling: "Ministers for Magic"
Poprzednik
Lorcan McLaird
Minister Magii
1925-1939
Następca
Leonard Spencer-Moon

Brytyjscy Ministrowie Magii
Ministerstwo Magii