FANDOM

Komunikat
Czy ci ludzie nie zdają sobie sprawy, przez co przeszedłeś? Co ci grozi? Nie wiedzą o twojej niesłychanie ważnej roli w całym ruchu przeciw Voldemortowi?
— Hestia, gdy odkryła, że Dursleyowie nie interesują się Harrym[źródło]

Hestia Jonesczarownica nieznanego statusu krwi, członkini Zakonu Feniksa w czasie II wojny czarodziejów. Należała do straży przedniej w 1995 oraz odprowadzała Dursleyów w bezpieczne miejsce w 1997 roku.

Biografia Edytuj

Druga wojna czarodziejów Edytuj

Hestia Jones wstąpiła do Zakonu Feniksa po powrocie Lorda Voldemorta. Prawdopodobnym jest, że brała udział w potyczkach ze zwolennikami Lorda Voldemorta i walczyła w Bitwie o Hogwart.

1995 Edytuj

Należała do Straży Przedniej, której zadaniem było eskortować Harry'ego na Grimmauld Place 12. W kuchni Dursleyów natknęła się na obieraczkę do ziemniaków i uznała ją za bardzo zabawną.

1997 Edytuj

Wraz z Dedalusem Digglem ewakuowała Dursleyów z domu przy Privet Drive. Była zaskoczona faktem, że krewni Harry'ego Pottera ani trochę nie interesowali się losem chłopca oraz oburzona sposobem, w jaki go traktują.

Wygląd Edytuj

Hestia Jones

W Zakonie Feniksa opisana zostaje, jako „czarnowłosa czarownica o różowych policzkach”.

Etymologia Edytuj

Hestia to imię greckiej bogini ogniska domowego, podróżnych oraz trwałości życia rodzinnego. Może także oznaczać „piec”. Gdy Hestia Jones pojawia się po raz pierwszy na Privet Drive 4, stoi koło tostera.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Hestia śmiała się z obieraczki do ziemniaków, prawdopodobnie nie robiłaby tego, gdyby była mugolaczką.
  2. W Zakonie Feniksa powiedziane jest, że Tonks była najmłodsza z wszystkich osób. Hestia musiała urodzić się przed nią.