FANDOM

Obraz hipopotama

Hipopotam — duży, parzystokopytny, głównie roślinożerny ssak naturalnie występujący w Afryce. Jest dość znacznych rozmiarów, ma dużą głowę, beczkowaty tułów i krótkie nogi.

1926 Edytuj

Kiedy buchorożec uciekł z walizki Newtona Skamandera zniszczył pewien budynek, przyuważył go na tym pijany kloszard, który zaświadczał później, że powodem katastrofy (jak uważano) nie był wybuch gazu, a wielki hipopotam. Newton Skamander wycelował w niego różdżką, po czym mugol dołączył do ludzi wierzących w wybuch gazu[1].

Rok szkolny 1993/1994 Edytuj

Próbując wróżyć z herbacianych fusów, Ron Weasley w filiżance Harry'ego Pottera zauważył coś, co przypominało mu, głowę hipopotama albo barana[2].

31 października Gruba Dama, przestraszona atakiem Syriusza Blacka na jej portret, który strzegł przejścia do pokoju wspólnego Gryffindoru, ukryła się za hipopotamem na jednym z obrazów znajdujących się na siódmym piętrze [3].

Wakacje w 1994 Edytuj

Vernon Dursley, po tym jak zobaczył syna z nienaturalnie długim językiem, co było skutkiem spożycia gigantojęzycznego Toffii, rzucił kilkoma chińskimi figurkami w Artura Weasleya cały czas „rycząc jak zraniony hipopotam”[4].

Etymologia Edytuj

Nazwa hipopotam wywodzi się z języka greckiego, od słów hippos - koń i potamos - rzeka.

Ciekawostki Edytuj

  • Hipopotamy to jedne z najbardziej niebezpiecznych i agresywnych ssaków.
  • Pomimo podobieństw do świń i innych znanych zwierząt parzystokopytnych, ich najbliżsi żyjący krewni to walenie – wieloryby, morświny, delfiny itp.

Występowanie Edytuj

Przypisy