FANDOM

Hodowanie smoków dla przyjemności i dla zysku (ang. Dragon Breeding for Pleasure and Profit) — magiczna książka zawierająca sprawdzone wskazówki dotyczące hodowli smoków. Pierwszy raz została wydana w 1658 roku. Można dowiedzieć się z niej wiele ciekawych rzeczy o ich życiu i odżywianiu się. W książce zawarte są między innymi informacje o tym, że smocze jajo należy trzymać w ogniu (bo matka ogrzewa je oddechem) i, że dopiero co wyklute pisklę karmi się koniakiem zmieszanym z krwią kurczaków – wiaderko co pół godziny. Znajdują się tam również wiadomości na temat rozpoznawania jaj różnych gatunków.

W serii Edytuj

W 1992 roku Rubeus Hagrid wypożyczył z biblioteki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie egzemplarz tej książki. Potrzebna mu była do wychowania swojego malutkiego smoczka, Norberta (w późniejszym okresie okazało się, że to smoczyca). Dowiedział się z niej, że stworzenia te bardzo lubią ciepło.

Ciekawostka Edytuj

W notatkach J.K. Rowling dotyczących tej książki znajduje się rysunek głowy smoka, któremu autorka nadała nazwę ogniomiot kataloński.

Występowanie Edytuj