FANDOM

Wiki Tytuł tej strony bądź zwroty w niej zawarte są przetłumaczone przez fanów, dlatego nie jest to wersja oficjalna. Wiki

Hodrod Rogoręki (ang. Hodrod the Horny-Handed) — brytyjski goblin, aktywista na rzecz praw goblinów i członek Bractwa Goblinów[2].

Hodrod, przy pomocy nielegalnie posiadanej różdżki, skurczył trzech czarodziejów, a następnie próbował ich zmiażdżyć, za co został aresztowany przez Ministerstwo Magii. Wywołało to protest społeczności goblinów, dlatego też kiedy Bractwo Goblinów spotkało się 31 maja 1999 r. z przedstawicielami Departamentu Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami w Chipping Clodbury, aby przedyskutować projekt ustawy regulującej prawa goblinów, przedstawiciele Bractwa zażądali, aby został zwolniony. Prawdopodobnie odmowa uwolnienia Hodroda była pretekstem do wywołania przez delegację goblinów, uzbrojonych w nielegalnie posiadane różdżki, zamieszek podczas których transfigurowali oni kosze na śmieci i skrzynki pocztowe, doprowadzili do wybuchu szopy i krzaków oraz wykrzykiwali hasła Bractwa Goblinów[3].

Hodrod został również wspomniany w pytaniu 2d trzeciego testu W.O.M.B.A.T., w którym wymieniono kilko sytuacji, m.in. jego uwięzienie, a należało wskazać te z nich, które nie były powodem wybuchu buntów goblinów w XVII i XVIII wieku[4].

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Skoro delegacja goblinów żądała jego uwolnienia w dniu 31 maja 1999 r., Hodrod musiał jeszcze wtedy żyć.
  2. Hodrod na HP Lexicon
  3. Daily Prophet Newsletters z 1 czerwca 1999 r.
  4. W.O.M.B.A.T. na HP Lexicon