FANDOM

I cała flotylla łódek natychmiast pomknęła przez gładką jak zwierciadło taflę jeziora. [...] Wszyscy pochylili głowy, a łódki przepłynęły pod kurtyną bluszczu, która zasłaniała szeroki otwór w skale. Teraz popłynęli ciemnym tunelem, wiodącym najwyraźniej pod zamek aż dotarli do czegoś w rodzaju podziemnej przystani, gdzie wyszli z łódek na skaliste, pokryte otoczakami nadbrzeże.
— Opis przeprawy pierwszorocznych przez Jezioro Hogwartu[źródło]

Hogwardzkie łodzie (ang. Hogwarts boats) — czarodziejskie łodzie wykorzystywane podczas tradycyjnej przeprawy pierwszorocznych uczniów Hogwartu 1 września każdego roku. Trasa przepływu łodziami obejmowała odcinek ze stacji Hogsmeade do hangaru na łodzie. Opiekunem uczniów był gajowy, Rubeus Hagrid.

Każdego roku po zakończeniu uczty pożegnalnej uczniowie siódmego roku po raz ostatni opuszczali mury Hogwartu w ten sam sposób, w jaki przybyli – za pomocą łodzi[1].

W serii Edytuj

Zastosowanie Edytuj

Przez większość roku łodzie zacumowane były w hangarze. Do każdej łodzi mogło wsiąść jednorazowo czterech uczniów, ale Hagrid, ze względu na swoje rozmiary, sam zajmował jedną. Wszystkie łodzie były zaczarowane tak, aby poruszać się bez wioseł i zmieniały kierunek zależnie od woli gajowego. Tym środkiem transportu mogli poruszać się jedynie uczniowie pierwszego roku, podczas gdy pozostali używali karet zaprzężonych w testrale.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Zobacz też Edytuj

Przypisy