FANDOM

W pobliżu wioski znajdował się zamek hrabiego Paunchleya. Hrabia był tyranem, który zmieniał życie mieszkańców wioski w piekło.
Miranda Goshawk[źródło]

Hrabia Paunchley (ang. Earl of Paunchley) — mugol, który był szlachcicem i lordem panującym nad wioską Poppleton w Anglii pod koniec XV wieku. Jego rządy zostały opisane jako tyrańskie.

Biografia Edytuj

Hrabia Paunchley mieszkał w zamku za wioską Poppleton znajdującej się w Anglii. Był uważany za okrutną osobę, która rządziła jak tyran, uprzykrzając życie mieszkańców Poppleton. Często surowo karał ich za najdrobniejsze wykroczenia. Przykładowo, bił dzieci, które zostały złapane na zjedzeniu jabłek, które spadły z jego drzew, a także zmuszał kobiety, które nie dygały odpowiednio nisko na jego widok, do pracy jako służące w jego zamku. Mężczyźni, którzy ośmielili się mu sprzeciwić, znikali bez śladu i wyjaśnienia[1].

1484 rok Edytuj

W 1484 roku Hrabia Paunchley postanowił zorganizować turniej na terenie zamku, w którym sam wziął udział. Zaprosił do udziału także szlachtę z okolic, zaś całą wieś Poppleton zmusił do stawienia się i oglądania, jak mu idzie. Nie przyjmował żadnych wymówek, uważał obecność za obowiązkową, bez względu na to, czy mieszkańcom się to podobało, czy nie[1].

Na godzinę przed zaplanowanym rozpoczęciem turnieju Edmund Gaddlegate, młody chłopiec i mieszkaniec wioski, któremu hrabia polecił zawiesić transparenty i proporce, spadł z drzewa i złamał nogę. Jego matka położyła go do łóżka i wysłała wiadomość do hrabiego, informując go, że nie będzie mogła z synem przybyć do zamku i oglądać turnieju, co nie spodobało się władcy[1]. Hrabia w odpowiedzi wysłał czterech krzepkich popleczników, by zawlec Edmunda i jego matkę do zamku. Tam hrabia poinformował matkę Edmunda, że ​​za karę za potknięcia chłopca i sprzeciw do stawienia się na turnieju, Edmund zostanie przywiązany do konia i zmuszony do potyczki z hrabią oraz ze wszystkimi innymi rycerzami, którzy zebrali się, by rywalizować. Kiedy jednak rycerze dowiedzieli się, że mają walczyć z dzieckiem, a także hrabia zamierza pojedynkować się z rannym Edmundem, oburzyli się i z odrazą odmówili udziału w turnieju. Hrabia widząc to wściekł się i ogłosił, że w takim wypadku sam będzie walczył z Edmundem.

Gdy hrabia zaatakował Edmunda, znajdująca się w tłumie czarownica, Hannah Cockleford, rzuciła między nich Zaklęcie Tarczy. Podczas rzucania czaru Hrabia Paunchley przewrócił się i upadł, a jego koń wylądował na nim. Początkowo tłum myślał, że lord nie żyje, ale ten ostatecznie przeżył upadek i uderzenie przez konia. Zaklęcie spowodowało jednak trwałe zniekształcenie pamięci mężczyzny. Po odzyskaniu przytomności i przez resztę swojego życia Hrabia Paunchley był przekonany, że jest osłem o imieniu Włochaty Cyryl[1].

Etymologia Edytuj

Paunchley prawdopodobnie nawiązuje do tego, że hrabia był otyły. Paunch oznacza osobę z wydatnym brzuchem.

Występowanie Edytuj

Przypisy