Hufflepuff — jeden z czterech domów w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jego założycielką była Helga Hufflepuff. Duchem opiekującym się domem był Gruby Mnich. Mieszkańców domu nazywano w gwarze uczniowskiej Puchonami. Uważa się, że jego uczniowie byli niezdarami, nie jest to jednak prawda. Wychowankowie Hufflepuffu byli uczciwi, spokojni, sprawiedliwi, a przede wszystkim pracowici.

Znani Puchoni[edytuj | edytuj kod]

Kevin Whitby, Branstone Eleanor, Owen Cauldwell, Laura Madley, Dugald McPhailCaroline Purvis, Nicola DodworthSummers

Historia[edytuj | edytuj kod]

Borsuk w herbie Hufflepuffu

Założycielem domu była Helga Hufflepuff pochodząca z Walii. Nazwa domu pochodzi od nazwiska Helgi. W czasach, gdy żyli założyciele Hogwartu, z początku panował pokój i zgoda między nimi, lecz później zaczęło się wszystko komplikować. Każdy z nich pragnął selekcji uczniów prowadzonej w inny sposób. Helga chciała przyjmować do szkoły tylko uczniów pracowitych, uczynnych, sprawiedliwych i wiernych. W ten sposób Hogwart został podzielony na cztery domy. Prawdopodobnie to ona podsunęła pomysł sprowadzenia do Hogwartu skrzatów domowych w charakterze służby pracującej w kuchni i sprzątającej w całej szkole. Jej insygnium to złota czarka o nieznanej nam mocy magicznej. Po śmierci Hufflepuff trafiła ona w ręce m.in. Chefsiby Smith. Ukradł ją Tom Riddle, który wcześniej umiejętnie wkradł się w łaski czarownicy. Pucharek przemienił w jeden ze swoich siedmiu horkruksów. Został on zniszczony przez Hermionę kłem bazyliszka.

Opis Puchonów[edytuj | edytuj kod]

Barwa domu

Członkowie tego domu (Puchoni), powinni mieć podobne cechy jak sama patronka Helga Hufflepuff. Aby zostać przyjętym do jej domu, uczniowie musieli odznaczać się właśnie tymi cechami. Puchoni byli osobami pracowitymi, uczynnymi i sprawiedliwymi, tolerancyjnymi, uczciwymi i spokojnymi oraz, o czym mało osób wie, również kreatywnymi. Cechami tego domu było też koleżeństwo, pokojowe nastawienie do bliźnich oraz dokładność. Dom dobierał uczniów bardzo często niezdecydowanych i zagubionych, którzy po ukończeniu szkoły wyrastali na mądrych i sprawiedliwych czarodziejów. Założyciele pozostałych domów nie doceniali jej. Obecnie też tak jest, gdyż pozostałe domy w Hogwarcie nie doceniają Puchonów.

Krawat Puchonów

  • Helga Hufflepuff była dobrą przyjaciółką Roweny Ravenclaw, dlatego Puchoni utrzymywali dobre stosunki z uczniami z Ravenclawu, czyli inaczej Krukonami. Na drugim miejscu byli Gryfoni (uczniowie domu Gryffindora), choć Puchoni czasem odwracali się od tego domu. Przykładem jest incydent mający miejsce podczas IV roku Harry'ego w Hogwarcie. Odbył się Turniej Trójmagiczny, podczas którego rywalizowały ze sobą trzy szkoły: Hogwart, Akademia Beauxbatons i Instytut Durmstrang. Reprezentantem Hogwartu był Puchon Cedrik Diggory, ale Czara Ognia niespodziewanie wyrzuciła czwartego reprezentanta, a zarazem drugiego ucznia Hogwartu – Harry'ego Pottera, który był członkiem domu Gryffindoru. Kiedy to się stało, Puchoni odwrócili się od Gryfonów. Podczas V roku Harry'ego w Hogwarcie, stosunki te zaczęły się trochę poprawiać.

Najgorsze stosunki Puchoni, jak każdy dom w Hogwarcie, mieli ze Slytherinem, czyli inaczej ze Ślizgonami. Gdy Ślizgoni mieli spór z Gryfonami, wtedy Puchoni stawali najczęściej po stronie Gryfonów.

Pokój wspólny[edytuj | edytuj kod]

Wnęrze Pokoju Wspólnego Puchonów

Pokój Wspólny Puchonów znajdował się w piwnicach Hogwartu. Droga do niego prowadziła tym samym korytarzem, którym szło się do kuchni szkoły znajdującej się w piwnicach. Na jego końcu, po prawej stronie w zagłębieniu kamienia, znajdowało się wejście złożone z kilku rzędów ułożonych beczek. Druga beczka od dołu, po środku drugiego rzędu, była wejściem. By mogło się otworzyć, należało wystukać dłonią rytm Helga Hufflepuff na wskazanej beczce. Gdyby ktoś niepowołany próbował dostać się do środka, wystukał nieprawidłowy rytm lub uderzał w niewłaściwą beczkę, po kilku nieudanych próbach zostałby oblany octem. Potem zmierzało się niewielkim kanałem w górę. Wnętrze Pokoju Wspólnego było okrągłe, przestronne i przytulne z nisko podwieszonym sufitem, którego ściany pokryte były dwoma barwami: żółtą i czarną. Ściany posiadały zaokrąglone, dopasowane do ich kształtu wypolerowane i okrągłe meble (półki, na których znajdowały się różne kolorowe kwiaty: kaktusy, paprocie i bluszcz pnący się po ścianach). Niewielkie, okrągłe okna znajdowały się tuż nad ziemią, pozwalając z bliska dostrzec kwitnące kwiaty i zieleń traw. Dzięki nim (i temu, że były umieszczone tak nisko), do środka wpadało wiele światła i pomieszczenia były bardzo dobrze oświetlone. Nad drewnianym kominkiem w Pokoju Wspólnym znajdował się portret Helgi Hufflepuff, trzymającej w dłoni swój symbol: puchar z dwoma uszkami. Do dormitoriów chłopców i dziewcząt, prowadziły okrągłe drewniane drzwi, znajdujące się po prawej i lewej stronie od kominka[1].

Tiara Przydziału o Hufflepuffie[edytuj | edytuj kod]

H.jpg

A może w Hufflepuffie,
gdzie sami prawi mieszkają,
gdzie wierni i sprawiedliwi
Hogwartu szkoły są chwałą.
Hufflepuff ma w pogardzie leni
I nagradza tylko pracowitych.
Hufflepuff chce uczyć wszystkich,
Jak głośno oświadczyła.
A Hufflepuff resztę uczy,
Wszystkiego, co sama wie.
I zawsze widziano razem Ravenclaw i Hufflepuff.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

FB IMG 1500899892766.jpg

Przypisy

  1. Pottermore